PIĄTEK 05.06

Trochę gimnastyki na początek dnia !! Zapraszamy do wspólnej zabawy 😊

https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE

Czas na zabawy plastyczne !! Praca prosta, ale potrzebna będzie wasza wyobraźnia 😊

Dzisiejszy pomysł na pracę plastyczną to… latawiec! Poniżej macie różne pomysły jak taki latawiec może wyglądać… malujcie, wyklejajcie, rysujcie, co tylko chcecie !! wykorzystujcie materiały, która macie w domku 😊

https://artsycraftsymom.com/10-kite-crafting-ideas-for-kids/

 

A teraz dla chętnych zabawa i nauka z bańkami mydlanymi- tak, tak bańki mogą przydać się też do nauki 😊 https://tylkodlamam.pl/banki-mydlane-zabawy-logopedyczne-ruchowe/

Dzisiaj w plikach poniżej Karty pracy dla dzieci starszych a od wczoraj karty pracy dla dzieci młodszych :) 

MISIOWA MAMA:

 To już ostatnie zadania w tym tygodniu 🙂 Mam nadzieje, ze wykonacie je z ochotą 🙂
1. Ułóż obrazki http://scholaris.pl/resources/run/id/104924


2. Wykonaj prosty eksperyment z tańczącymi skrawkami papieru: http://scholaris.pl/zasob/112925?tid%5b%5d=16&eid%5b%5d=POCZ&bid=0&iid=0&query=dzieci&api=


3. Ruch jest niezwykle ważny dla rozwoju każdego dziecka! Zaplanuj z mamusią/tatusiem Waszą ulubioną aktywność fizyczną na świeżym powietrzu.
Zadanie dla chętnych: spójrz w niebo i jeśli będą widoczne chmury zastanów się co przypomina Ci ich kształt. Poproś mamusię/tatusia, aby opowiedzieli Ci o swoich obłoczkowych pomysłach.

CZWARTEK 04.06

Witajcie kochane dzieci ! poniżej mamy nowe zadania dla Was :)

1. Rodzic czyta dziecku opowiadanie M. Strękowskiej-Zaremby „Karim”.

 

– Karim jest super! – Olek, usadowiony przy rodzinnym stole, opowiadał wujkowi Jackowi wrażenia z przedszkola. – Dzięki niemu wygraliśmy konkurs na album o Warszawie. Pokazaliśmy album tacie Marty, żeby już więcej nie mówił, że Karima trzeba przenieść do młodszej grupy, bo w zerówce nie da sobie rady i będzie nam tylko przeszkadzał w nauce. – I co, zmienił zdanie o Karimie? – spytała mama. – Chyba tak, bo nawet mu pogratulował. – Karim? To ten Arab, który ostatnio doszedł do waszej grupy? – upewnił się wujek. – On nie nazywa się Arab, tylko Karim Hassan. Jego rodzice są lekarzami. Pochodzą z Egiptu i pracują w Polsce. Zostali tu po studiach medycznych. Nikt nie rysuje tak jak on – podkreślił Olek. – Mówiłeś, że Karim nic nie umie. Stoi pod ścianą i milczy – przypomniał tata. – Stał, bo wstydził się odezwać, ale już nie stoi. Mama Olka położyła na stole gorące danie. – Częstujcie się, póki ciepłe – zachęcała. Wujek nachylił się nad półmiskiem. 111 – Co to takiego? Tak dziwnie pachnie. – Kofta – arabskie kotleciki z baraniny – wyjaśniła mama. – Arabskie... to ja dziękuję. Wystarczą mi słodycze – wujek sięgnął do talerza z ciastkami. – Kolega mówił, że te arabskie potrawy to nie dla ludzi – stwierdził. Olek podniósł na wujka zdziwiony wzrok. – Mówisz jak mama Franka. Zabroniła mu spróbować ciastek, które mama Karima upiekła dla naszej klasy. – Ma rację. Ja bym nie tknął tych arabskich wynalazków – powiedział wujek z przekonaniem. Olek uważał, że ciastka Karima to po prostu pycha. Zanim jednak on i jego grupa przekonali się, jak smakują, dzieci obserwowały nowego kolegę trochę nieufnie. Miał czarne włosy, czarne oczy i śniadą cerę, poza tym niczym się nie wyróżniał, ale gdy się odezwał, wywołał burzę śmiechu. Zamiast „dzień dobry” powiedział „dzobi”, a zamiast „cześć” – „ehsz”. Potem stanął pod ścianą i wcale się nie odzywał. Ściskał pod pachą misia z urwanym uchem i za nic nie chciał się z nim rozstać. Grupa uznała, że jest dziwny. W sali było tyle nowych zabawek, a on wolał starego misia. Dopiero kilka dni później, kiedy dzieci zajęły się rysowaniem, Karim odłożył misia i wziął kredki do ręki. Raz-dwa i wyczarował na kartce wyścigowe auto. – Ładne. Narysujesz mi pociąg? – spytał Olek. Karim uśmiechnął się i raz-dwa-trzy pociąg pędził po torach. – Brawo! – pochwaliła go pani. Do Karima ustawiła się kolejka dzieciaków, a on rysował im samochody, pociągi, samoloty i nawet psy i koty. Potem była zabawa w pociąg i nikogo już nie śmieszyło, że nowy kolega nie mówi poprawnie po polsku. Zresztą, żeby bawić się w pociąg, wystarczy powtarzać: tu-tu, tu-tu, tu-tu. Karim „tututał” tak samo jak wszyscy. Jego miś też się przydał, bo kiedy pociąg się wykoleił, miś odegrał rolę rannego pasażera. Gdy po paru dniach Karim zachorował, wszyscy w grupie okropnie się martwili. Niecierpliwie czekali, aż wróci, żeby razem z nim tworzyć album o Warszawie. To właśnie po powrocie z choroby przyniósł ciastka, których Franek nie chciał skosztować. – Gdyby mama Franka ich spróbowała, na pewno zmieniłaby zdanie. Są pyszne, prawda, wujku? – zapytał chytrze Olek. Wujek przełknął ciastko, odchrząknął i zrobił niezbyt mądrą minę. – To te? – spytał, wskazując talerz z ciastkami, który prawie już opróżnił. Olek uśmiechnął się od ucha do ucha. – Dostałem je od Karima dla Ady. Masz szczęście, że nie zdążyła wszystkich zjeść. Wujek Jacek zaśmiał się w głos. – Zawstydziłeś mnie, mądralo. Są przepyszne. Chyba spróbuję też kotlecików, bo jak widzę, zaraz się skończą. Tylko nie mówcie cioci, że zjadłem tyle słodyczy. Rodzina obiecała zachować tajemnicę. Olek z radością przyglądał się, jak wujek pałaszuje „arabskie wynalazki”. Mamę Franka też uda się przekonać. Przecież to, co obce i nieznane, nie musi być gorsze. Grupa wymyśliła Dzień Kuchni Arabskiej w przedszkolu. Wszyscy rodzice dostaną zaproszenia ozdobione przez Karima. Pani już się zgodziła.

 

Porozmawiaj z dzieckiem na temat opowiadania:

- Co to jest tolerancja?,

- Czy wujek Jacek jest tolerancyjny?,

- Co to jest akceptacja? (jeżeli dziecko nie wie to wyjaśnij)

 

Rodzic czyta dziecku ciekawostki dotyczące kultury arabskiej, pokazuje zdjęcia.

Najwięcej Arabów mieszka m.in. w Tunezji, Egipcie, Iraku oraz w Arabii Saudyjskiej, która jest centrum kultury arabskiej. To tutaj znajduje się jedno z najnowocześniejszych miast świata – Dubaj. Święte miasto Mekka jest  bardzo ważne dla wyznawanej na tym obszarze religii – islamu. Kobiety często ubrane są tak, że mają zakrytą twarz, a widać im tylko oczy. Mężczyźni nie zakładają krótkich spodenek nawet wtedy, kiedy jest bardzo gorąco. Dzieci mogą ubierać się dowolnie. Arabowie czytają od strony prawej do lewej, odwrotnie niż u nas. Nie jedzą mięsa wieprzowego. Są bardzo religijni. Modlą się pięć razy dziennie, a przed każdą modlitwą się myją

 

Jeżeli jesteście ciekawi kultury arabskiej, poproście rodziców, aby

pokazali Wam więcej interesujących Was zdjęć lub informacji, np.

w Internecie. Tymczasem zobaczcie plik na dole ;)

Czy wiecie, że „Lampa Alladyna” to baśń arabska?

2. Rozpoznaj dzieci świata, dzięki grze online: ( Wskazówka: Rodzicu powiększ obraz gry na cały ekran). Przedszkolaku, połącz w pary zdjęcia przedstawiające dzieci z różnych stron świata z ich obrazkowymi odpowiednikami:

 

https://wordwall.net/pl/resource/2696936/geografia/dzieci-%c5%9bwiata

3. "Jesteśmy dziećmi"- śpiewanie piosenki

 

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ&feature=emb_title

 4. Obejrzyj domy świata i tu link http://miedzykulturowa.org.pl/wp/wp-content/uploads/2017/01/Femwystawadomyprevj.pdf

MISIOWA MAMA: 

Bardzo mądry pan - Phil Bosmans powiedział kiedyś, że dziecko jest chodzącym cudem, jedynym, wyjątkowym i niezastąpionym. I to prawda! Każde z Was jest wyjątkowe!

Na pewno masz talent! Ładnie śpiewasz, super układasz klocki, rysujesz, tańczysz lub masz inny z miliona dziecięcych talentów. To Twój skarb. Zrób to dzisiaj najlepiej jak potrafisz!

Zatańcz z Majką Jeżowską https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ&list=PL6vuPNYNbpFgn7WKFXSFMOnEBTN3Ykkal&index=4


Dzieci na całym świecie uwielbiają zabawy! Wybierzcie zabawę w którą bawią się dzieci z innego kraju https://www.globalna.edu.pl/gry_ze_swiata/
Tu Misiowa do tych moich wypocin

ŚRODA 03.06

DZIEŃ DOBRY!!
Dziś zaczynamy od zabaw i ćwiczeń muzyczno-ruchowych opierających się na liczeniu do dziesięciu oraz wspierających koordynację ruchową dziecka.
1. Powitanie piosenką z pokazywaniem.
2. Rozgrzewka przy muzyce(bieg, podskoki, marsz, obroty, bieg na palcach).
3. Zabawa matematyczno- ruchowa pt." Maszeruj i licz". Marsz w rytm ćwierćnut, zadania do wykonania: trzy klaśnięcia, siedem podskoków, trzy obroty, cztery przysiady.
4. Zabawa matematyczna z piosenką pt.  Pięć paluszków"
    Jeden palec,jeden skok, jeden buziak , jeden krok.
Ref. Ta piosenka jest o cyfrach liczmy dalej teraz dwa.
    Dwa paluszki i dwa skoki, dwa buziaki i dwa kroki.
Ref. Ta piosenka jest o cyfrach liczmy dalej teraz trzy.
    Trzy paluszki i trzy skoki, trzy buziaki i trzy kroki.
Ref. Ta piosenka jest o cyfrach liczmy dalej teraz cztery.
     Cztery paluszki i cztery skoki, cztery buziaki i cztery kroki.
Ref. Ta piosenka jest o cyfrach liczmy dalej teraz pięć.
      Pięć paluszków i pięć skoków, pięć buziaków i pięć kroków.
5. Zabawa ruchowa "Winda"- przeliczanie w zakresie 10.
Zaczynamy:
https://youtu.be/bzboHM5GUzg
A teraz zachęcamy do pokolorowania obrazków przedstawiających dzieci z różnych stron świata.
Kolorując porozmawiajcie z rodzicami nt. tolerancji. Rodzic pyta dziecko, czy wie, co oznacza słowo tolerancja. Wyjaśnia jego znaczenie, tłumacząc, że tolerancja polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby: przyjmujemy ją taką, jaka jest, nawet jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda czy ubiera się inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również każdy człowiek jest inny. Wtedy, gdy ludzie wzajemnie sobie pomagają, troszcza się o siebie i są dla siebie dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów. Prosimy, aby dziecko kilkakrotnie powtórzyło słowo tolerancja - dzieląc je rytmicznie(na sylaby).
 
DO JUTRA :)
MISIOWA MAMA: 
Kochani jestem, jestem 🙂 Z garścią nowych zabaw!

1. Zapraszam do obejrzenia filmiku: "Dzieci z różnych stron świata" https://www.youtube.com/watch?v=s0NCq8-lP20 Spróbuj zapamiętaj jak najwięcej wiadomości i opowiedz mamusi/tatusiowi to, co zapamiętałeś

2. Dzieci różnią się wyglądem tj.kolorem włosów, oczu czy skóry/wzrostem. Nie oznacza to, że są lepsze czy gorsze - po prostu są inne. Obejrzyj zdjęcie na stronie 75 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-aaplus-tablice/mobile/index.html#p=76 i opisz wygląd dzieci. Powiedz co Ci się w nich podoba.

3. „Co zmieniło miejsce?”. Mamusia ustawi przed Tobą kilka przedmiotów. Przyglądnij się im, a następnie zamknij oczy. Mama zmieni ich kolejność (najpierw 2 rzeczy, później można więcej). Otwórz oczka i powiedz, co zmieniło miejsce. (podobna, łatwiejsza zabawa – „Czego brakuje?”).

WTOREK 02.06

Witamy we wtorek i zapraszamy do wspólnej zabawy.
Zaczynamy od muzycznej  rozgrzewki w podskokach.
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Praca plastyczno- techniczna pt.  "Dzieci całego świata".
Zanim wykonacie pracę plastyczną obejrzyjcie prezentację. Poznacie swoich rówieśników pochodzących m.in. z Polski, Grenlandii, Afryki, Meksyku, Chin czy Japonii oraz dowiecie się o ciekawostkach dotyczących ich życia.
https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0
Teraz czas na pracę plastyczną. Potrzebny będzie kolorowy papier, klej i mazak. Z kolorowego papieru wytnijcie kulę ziemską, następnie powycinajcie głowy, włosy i dodatki, np. pióropusz czy czapeczka. Wszystkie elementy połączcie klejem, domalujcie radosne buźki i przyklejcie szablony dzieci na wcześniej przygotowanej kuli ziemskiej. Gotową pracę przedstawia zdjęcie poniżej.
http://dziecieceinspiracje.pl/wp-content/uploads/2020/05/DSC_0029-1600x1067.jpg
Pamiętajcie o zdjęciach, będzie nam bardzo miło.
Ćwiczenia słuchowe-  kończenie rymowanek.
• Ma zmarznięty z zimna nosek ten malutki... (Eskimosek)
• Nie jadł śliwek ni malinek ten mały, czarny... (Murzynek)
• Czy widzicie tego skośnookiego chłopczyka? Ma żółtą cerę. To syn pana... (Chińczyka)
• Ta dziewczynka to Olka, ona tak jak i wy – ... (Polka)
Na zakończenie proponujemy zabawę muzyczną - "Gimnastyka rączek"
https://www.youtube.com/watch?v=ifyqOozptes
Dziękujemy za kolejny dzień wspólnej zabawy!! 
MISIOWA MAMA
Kochane dzieci! Mam nadzieję, że "Dzień Dziecka" był pełen radości i zabawy! Mój był 🙂 Zdradzę Wam sekret - ja też jestem dzieckiem, tylko "nieco" większym od Was 😉 I dostałam od swojej Mamusi przepiękne życzenia!
Zadania na wtorek:

1) Jak wytłumaczysz różnicę między dzieckiem a dorosłym? Jak myślisz - kim być lepiej? Dlaczego? Zapytaj mamusię/tatusia o pamiątki z okresu kiedy byłaś/eś dzidziusiem. Pooglądajcie je razem.

2) Wysłuchaj wierszyka Danuty Wawiłow „A jak będę dorosła”. http://scholaris.pl/resources/run/id/104893
Opowiedz o pomysłach bohaterki wierszyka

3) Narysuj siebie jako dorosłą osobę. Niech mamusia/tatuś napisze datę na rysunku i schowajcie go do na pamiątkę. Za parę lat oglądniecie go razem i przywołacie miłe wspomnienia.

PONIIEDZIAŁEK 01.06

Kochani!

            Dziś Dzień Dziecka!!! Z tej okazji życzymy wszystkim naszym milusińskim dużo zdrowia, uśmiechu i spełnienia wszystkich Waszych marzeń!!!

Jak się już Wszyscy na pewno zdążyli domyślić, w tym tygodniu będziemy rozmawiać nie o kim innym, jak właśnie o DZIECIACH!!!

 

My mieszkamy w Polsce i mamy białą skórę, ale są na świecie dzieci, które urodziły się w innych krajach i mogą się od nas trochę różnić. Mogą mieć inny kolor skóry, inne zwyczaje i tradycje i  porozumiewać się w innym języku, ale pomimo to, tak samo jak my, uwielbiają się bawić, chcą być lubiane i mieć przyjaciół.

Posłuchajcie opowiadania o chłopcu, który pewnego dnia pojawił się w przedszkolu Ady.

 

„Inny”

A. Widzowska

 

Do grupy Ady dołączył nowy przedszkolak. Pani przedstawiła go dzieciom i powiedziała, że ma na imię Anuj. Nikt nie chciał się z nim bawić, bo wyglądał inaczej niż wszyscy: miał ciemną skórę

 i czarne oczy - tak czarne, jak nocne niebo. Chłopiec siedział w kąciku i rysował coś na kartce.

 

            -To piesek? -zapytała Ada, przyglądając się rysunkowi.

            -Tak - mój dog - odpowiedział chłopiec i dorysował żółte słońce.

 

Ada znała to angielskie słowo i wiedziała, że dog to znaczy pies. Zawsze marzyła o jakimś zwierzątku, ale niestety była uczulona na sierść i po spotkaniu z psem lub kotem od razu zaczynała kichać.

 

- Nie baw się z nim-szepnęła jej na ucho Kasia - on jest z innego kraju!

- Jest miły - powiedziała Ada -  i ładnie rysuje.                                                                            

 

Od tej pory Ada i Anuj często bawili się razem: układali wieże z klocków, budowali zoo i ustawiali w nim plastikowe zwierzątka, kręcili się na tej samej karuzeli

Chłopiec znał dużo dziwnych słów, których Ada nie rozumiała, ale z radością uczyła go wymowy polskich słów.

            -To jest huśtawka - potrafisz to powiedzieć?

            -Fuś... fuś...fuśtajka -  próbował wymówić Anuj.

 

Ada również nauczyła się nowych słów po angielsku i dowiedziała się, że Anuj urodził się

 w Indiach a jego imię znaczy „młodszy brat.”

 - Ja mam starszego brata Olka, ale jak chcesz to możesz być moim młodszym braciszkiem – zaproponowała.

Zbliżał się Dzień Babci i Dzień Dziadka i dlatego dzieci przygotowywały przedstawienie.

Kilkoro z nich nie chciało występować razem z nowym kolegą.

- Ja nie będę z nim tańczyć-naburmuszyła się Ola

- Moja mama powiedział, że on jest z dzikiego kraju-stwierdził Jaś.

- A mój tata mówi, że oni jedzą palcami.

- Nieprawda! Anuj był u nas w domu z mamą i tatą i wcale nie jedli palcami-odezwała się Ada.

Słysząc to, pani poprosiła, żeby dzieci usiadły w kółeczku na dywanie i opowiedziała im bajkę

 o króliczku Trusiu. Truś był czarny, chociaż wszystkie króliki w stadzie były białe Okazało się jednak, ze królik czarny był najodważniejszy ze wszystkich. I to właśnie on uratował białe, uszate królestwo.

 - Nie wolno się z nikogo śmiać i mówić, że jest inny lub gorszy. Na świecie żyje wielu ludzi, którzy różnią się kolorem skóry, mową i zwyczajami. Ważne, żebyśmy się od siebie uczyli i pomagali sobie wzajemnie.

Ada podeszła do Anuja i wzięła go za rękę.

 - On jest moim młodszym bratem-powiedziała- i razem zagramy babcię i dziadka w naszym teatrzyku.

Okazało się, że Anuj ma śliczny głos i potrafi śpiewać jak skowronek. W dodatku nauczył się na pamięć trudnego wiersza po polsku i ani razu się nie pomylił. Największe wrażenie jednak zrobili na wszystkich babcia i dziadek Anuja. Byli ubrani kolorowo jak motyle i poczęstowali dzieci indyjskimi ciasteczkami. Gdyby wszyscy na świecie byli tacy sami nie działoby się nic ciekawego.

 

 

A teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

 

  • Kim był nowy przedszkolak z grupy Ady?
  • Jak dzieci zareagowały na nowego kolegę?
  • Jak mógł się czuć Anuj, gdy dzieci nie chciały się z nim bawić?
  • Jaką bajkę opowiedziała pani dzieciom?
  • Czy wszyscy muszą być tacy sami?

 

Mam nadzieję, że podobało Wam się opowiadanie o Anuju a teraz zachęcamy do zabawy ruchowej z piłeczką – może być pingpongowa, plastikowa, gumowa lub z gąbki :)

Można włączyć ulubioną piosenkę i uwaga -w rytm muzyki- zaczynamy!

  • toczymy piłeczkę między dłońmi.
  • Toczymy piłeczkę po podłodze raz jedną, raz drugą dłonią
  • delikatnie ściskamy piłeczkę raz jedną, raz drugą dłonią
  • podrzucamy naprzemiennie- raz prawą, raz lewą ręką, próbujemy łapać piłkę
  • prawą ręką podajemy piłkę za plecami do drugiej ręki, następnie z przodu podajemy sobie piłeczkę, potem znów za plecami itd.

 

Porozmawialiśmy, poćwiczyliśmy, teraz czas na liczenie :)

„Czy dla wszystkich wystarczy?”

 

Do zabawy zapraszamy 6 misiów lub lalek, 6 talerzyków, 6 kubeczków, 6 łyżeczek.

Ustawiamy obok siebie maskotki a przy każdej z nich zestaw zawierający talerzyk, kubek i łyżeczkę. Podczas gdy dziecko zasłania oczy, rodzic zabiera kilka misiów i np. kilka talerzyków i łyżeczek. Dziecko przelicza ilość maskotek a następnie ilość nakryć. Dziecko sprawdza, czy „dla wszystkich wystarczy?” i porównuje ilość maskotek, naczyń i łyżeczek – wskazując, czy jest więcej, mniej, czy tyle samo. Zabawę można powtarzać wielokrotnie, każdorazowo zmieniając liczbę maskotek i pozostałych elementów.

 

Są też nowe zajęcia w zakładce angielski podstawa programowa :) 

Dziękujemy za zabawę i do zobaczenia jutro!