PIĄTEK 22.05

Na dobry początek dnia, warto się poruszać. Tym razem ze specjalistą od wad postawy!

https://www.youtube.com/watch?v=xK5HG_PfmBk 

https://www.youtube.com/watch?v=w2cy1IgnLQQ&t=1755s 

 

Stwórzcie piękne laurki dla mamusi i tatusia. Oto kilka przykładów, które Wam pomogą stworzyć cuda!

http://zblogowani.pl/wpis/44193358/prace-plastyczne-i-laurki-na-dzien-matki-portret-mamy-na-6-sposobow 

 

http://www.zakochanawsztuce.pl/2017/06/Dzien-ojca-DIY.html 

 

Koniecznie podzielcie się zdjęciami Waszych dzieł ;)

 

Spróbujcie przygotować „śniadanie do łóżka” dla ukochanych rodziców. Jeżeli macie rodzeństwo, to mozecie stworzyć prawdziwą ucztę ;) Próbujcie!

 

Dom moich marzeń - Ćwiczenia dramowe przy muzyce relaksacyjnej

https://www.youtube.com/watch?v=hlWiI4xVXKY&t=228s 

 

Dziecko siedzą wygodnie. Rodzic zaprasza do wędrówki po domu marzeń, po jego

pomieszczeniach. Zadaje pytania w trakcie tej wędrówki.

 

- Gdzie jesteś?

- Co tam robisz?

- Co znajduje się dookoła ciebie?

- Jakie widzisz przedmioty?

- Który najbardziej ci się podoba?

- Co widzisz za oknem? Czy ten widok ci się podoba? Dlaczego?

- Kto oprócz ciebie jest teraz w tym domu?

- Kto mieszka z tobą w tym domu?

- W jakim kolorze są ściany?

- Jak czujesz się w tym domu? Dlaczego?

- Czy chcesz tam zostad? Dlaczego?

 

 

Misiowa Mama:

1. Rozwiąż zagadki o rodzinie: http://zagadkidladzieci.net/…/Zagadki+dla+dzieci+o+cz%C5%82… 

2. Zrób mamusi/tatusiowi masażyk. Jak go wykonać – dowiesz się tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=lD8nMY3tdW4 

3, Ćwiczenia z mamą/tatą

Wybierzcie się w podróż z mamą/tatą:

rowerami – dziecko i rodzic leży na dywanie na plecach i naśladują pedałowanie, – pociągiem – dziecko i rodzic ustawiają się w rzędzie, trzymając za ramiona osobę przed sobą i biegają po pokoju, – kajakami – dzieci i rodzice siadają jedno za drugim z ugiętymi nogami i wykonują ramionami ruch wiosłowania, – samolotem – dzieci i rodzice rozkładają wyprostowane ręce w bok i biegają po pokoju, – balonem – dzieci i rodzice ustawiają się w kole, podają sobie ręce, stają na palcach i przykucają.

Źródło: https://flipbooki.mac.pl/…/metodyka/olek_i_ada_met_3-4_late… 

CZWARTEK 21.05.

Witajcie! Przed nami kolejny dzień nauki i zabaw w domu. Na początek dnia trochę się poruszamy. Zaczynamy!

 

„Rodzina" - opowiadanie ilustrowane ruchem.

Rodzic snuje opowieść, dziecko ilustruje ją gestami. Za każdym razem, gdy dziecko usłyszy słowo brat - robi przysiad. Kiedy pojawi się słowo siostra -podskakuje.

"Pewnego dnia rodzeństwo - brat i siostra - wybrało się na spacer do parku. Wyszli ze swego domu i zrobili 3 kroki do przodu (dziecko przesuwa się do przodu, robiąc trzy kroki). Następnie brat zauważył ślimaka na liściu akacji i cofnął się o jeden krok. Siostra z kolei usłyszała szelest w gałązkach bzu i przesunęła się o dwa kroki w lewo. Oddzielili się od siebie. Co muszą teraz zrobić brat i siostra, żeby się spotkać? Ile kroków i w którą stronę muszą wykonać?

Dziecko szukaja rozwiązania, sprawdzaja jego poprawność. Rodzic kontynuuje.

Udało się! Brat z siostrą wspólnie wędrują do parku. Zrobili pięć kroków do przodu i trzy kroki w prawo. Siostra zauważyła nadchodzącą babcię i zrobiła jeszcze dwa kroki do przodu. Brat dołączył do niej, ale szedł inną drogą, więc wykonał dwa kroki w lewo i kolejne dwa kroki do przodu...

Rodzic  kontynuuje opowieść w podobny sposób aż dziecko znajdzie się po przeciwnej stronie pokoju.

 

 A teraz posłuchajcie wiersza pt.,,Mój tato" i zastanówcie się kto opowiada wiersz- dziewczynka czy chłopiec?

 ,,Mój tato"  Bożena Forma

 

Chodzimy z tatą na długie spacery,

mamy wspaniałe dwa górskie rowery.

Po parku na nich często jeździmy

i nigdy razem się nie nudzimy.

Gdy mroźna zima nagle przybywa

i ciepłym szalem wszystko okrywa,

bierzemy narty i śnieżne szlaki

wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.

Często chodzimy razem do kina,

lubimy obaj, gdy dzień się zaczyna.

Takiego mieć tatę to wielkie szczęście

-  życzeń mu składam dziś jak najwięcej.

 

Odpowiedz na pytania:

- Jak mają na imię wasi tatusiowie?

- Czy macie ich zdjęcia?

- Jak wyglądają wasi tatusiowie?

- Jacy są?

- Co robicie wspólnie z nimi?

- Kim są z zawodu Wasi tatusiowie?

- Jakie mają hobby?

 

A teraz czas na piosenkę!

Posłuchajcie piosenki ,,Zabiorę brata na koniec świata" i spróbujcie zapamiętać refren piosenki. Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=ewYgrFUwr5I&feature=youtu.be

"Zabiorę brata na koniec świata"

sł. Ewa Chotomska, muz. Krzysztof Marzec

 

Ten mały to mój starszy brat,

On zawsze bardzo mało jadł,

Marudzi już od rana,

Bo nie chce jeść śniadania.

Więc martwi się rodzina,

Że ma „niejadka" syna.

Przepadam wprost za bratem,

I straszę czasem tatę.

 

Ref.:  Zabiorę brata na koniec świata,

Znajdziemy wyspę jak Robinson.

Zabiorę brata na koniec świata,

Tam zbudujemy wspólny dom.

W szałasie będzie można spać

I pomarańcze z drzewa rwać,

Codziennie jeść banany,

U stóp wspaniałej liany.

A mleko pić z kokosa,

Co rośnie koło nosa.

Nie będzie nikt narzekał,

Że nie pijemy mleka.

Ref.: Zabiorę brata na koniec świata...

Wakacje będą cały rok,

Gorąca plaża już o krok,

Powietrze, słońce, woda,

Beztroska i wygoda.

A jeśli za rodziną

Na wyspie zatęsknimy,

Wyślemy list w butelce,

Do siebie zaprosimy.

Ref.: Zabiorę brata na koniec świata...

 

Zastanówcie sie, dokąd chcielibyście  zabrać swoje rodzeństwo (prawdziwe lub wymyślone), co moglibyście tam robić.

Misiowa Mama  


1. Wywiad z mamą/ tatą”.
Pobawcie się w dziennikarzy przeprowadzających wywiad z ważną osobą - waszym rodzicem. Zapytajcie o: ulubiony kolor, potrawę, piosenkę oraz największe marzenie.
2. Posłuchajcie razem z mamusią/tatusiem pięknej piosenki, przytuleni do siebie 🙂
ZoZi - Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!
https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE
Dziękuję mamo, dziękuję tato, Za każdą zimę, za każde lato Dziękuję mamo, dziękuję tato Za to, że macie dla mnie czas Bardzo kocham Was
3. Już niedługo „Dzień matki”. Znajdź czas, aby przygotować dla mamusi laurkę

ŚRODA 20.05

Gimnastyka ważna sprawa !! Zanim przejdziemy do wspólnego rozwiązywania zadań zapraszamy do wspólnych ćwiczeń😊 Przygotujcie sobie mały koszyk ( np. po zabawkach i parę maskotek, takich żeby zmieściły się w tym koszyku i z którymi da się ćwiczyć)

https://www.youtube.com/watch?v=gOLWLBuXQxU

 

dla dzieci młodszych

Już kiedyś mieliśmy zadanie na rysowanie cieni na kartce- tym razem wspólnie z kimś z rodziny dopasujcie cienie do zwierząt na planszy!

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/8a961af2569c798f4053d2eeb1e1fe48_/lesson/lesson/index.html

 

A teraz czas na zabawy matematyczne z cyfrą 4

http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/63725 

Jeżeli chcecie jeszcze dalej poćwiczyć liczenie to sprawdźcie zadanie poniżej „Smaczna matematyka” wy również możecie wykonać takie pyszne obliczenia (bez konieczności pisania działań).

 

Zadanie dla starszaków

„Smaczna matematyka”

Wiecie, że nauka może być pyszna? Tak, tak pyszna! Zachęcam Was zabawy matematycznej z wykorzystaniem smakołyków ( w filmiki są to cukierki, ale równie dobrze możemy użyć marchewki i papryki, ogórka i rzodkiewki lub tego co akurat jest w domu !). Zapoznajcie się z zadaniem poniżej

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/c07dad161d1e391cb6dd86df6b1baf63_/index.html

 

Dla chętnych poniżej znajduje się gra, w której należy ułożyć tyle kamyczków ile jest sylab w wyrazie na rysunku.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4fb984bae5477d8f8e7cb2bf0467da09_/lesson/lesson/index.html

 

Do poczytania w najbliższym czasie- poproście mamę, tatę lub kogoś kto potrafi czytać, aby dzisiaj, jutro, a może w weekend przeczytał Wam bajkę o „Mamie Czarodziejce” http://www.cavan.orpeg.pl/sites/www.cavan.orpeg.pl/files/klasa%201a%20Nasza%20mama%20czarodziejka.pdf

Narysujcie to, co podobało Wam się najbardziej. Nie zapomnijcie o przesyłaniu zdjęć swoich prac i zadań- zawsze się cieszymy kiedy możemy zobaczyć jakie wspaniałe macie pomysły !

MISIOWA MAMA

1.Poproś rodzica o przygotowanie przedmiotów należących do mamusi/tatusia. Posegreguj je wg tego do kogo należą, koloru,wielkości i innych wybranych cech.

2. Posłuchaj wiersza B. Szelągowskiej: „Jesteśmy razem!”
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję.
A siostra zrobi laurkę –
sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód
i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady –
obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo,
ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę…
Jakie to słowo? RODZINA!
Odpowiedz na pytania:
Co dziecko podaruje mamie? − Co dzieci zrobią dla taty? − Co to jest rodzina? − Co można zrobić miłego dla swojej rodziny (samemu, z rodzeństwem)?

Źródło: https://flipbooki.mac.pl/…/metodyka/olek_i_ada_met_3-4_late… s.103


3. Wybierzcie się na rodzinny spacer. Proszę Was, abyście spacerując udali się w Wasze ulubione miejsce i zrobili selfie pod tytułem: „Tu i teraz – tylko dla siebie”. Obserwujcie czy na spacerze spotkacie inne rodziny. Po czym można poznać, że mijana grupa osób to właśnie rodzina?

WTOREK 19.05 

Witamy we wtorek i zapraszamy do wspólnej zabawy.
Zabawy słowne:
1.Układanie zdrobnień do słów: mama, tata(przykłady poniżej). Dorosły prosi dziecko o podanie zdrobnień do słów mama, tata.
mama – mamusia, mamuśka, mamunia…
tata – tatuś, tatusiek, tatunio…
2.Podawanie rymów do słów: mama, tata(przykłady poniżej).Dorosły prosi dziecko o podanie rymów.
Mama – rama, gama, tama, dama, lama…
Tata – wata, data, chata,    łata, mata… 
3.Kończenie zdań rozpoczętych przez dorosłego. Rodzic prosi dziecko, aby dokończyło zdania:
− Moi rodzice są kochani, bo…
− Pomagam rodzicom w…
− Lubię być w domu, bo…
− Z tatą najchętniej robię…
− Z mamą najchętniej robię…
4. Poprawne stosowanie nazw członków rodziny; kończenie wypowiedzeń rozpoczętych przez dorosłego. Mama mojej mamy lub taty to… (babcia).
Tata mojej mamy lub taty to… (dziadek).
Siostra mojej mamy lub taty to… (ciocia).
Brat mojej mamy lub taty to… (wujek).
Mama mojej babci lub dziadka to… (prababcia).
Tata mojej babci lub dziadka to… (pradziadek). 
Wymienianie przez dziecko, kto wchodzi w skład ich rodziny, jak mają na imię jej członkowie.
5.Moja mama jest…, a mój tata jest…
Do zabawy potrzebne będą kartki z napisami Mama jest…; Tata jest…, flamaster.
Dziecko kończy zdania (poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych np. wesoła, delikatna, dobra....wesoły, miły,dobry, spokojny). Rodzic zapisuje określenia wokół napisów:
Mama jest… 
Tata jest…
Wspólnie odczytują napisy (zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w określeniach mamy i taty).
Zabawa muzyczno-ruchowa  "Układamy serduszko"
Posłuchajcie piosenki razem z całą rodziną.
"Moja wesoła rodzina"
1. My rodzinę dobrą mamy,
    zawsze razem się trzymamy!
    I choć czasem czas nas goni!
    My jak palce jednej dłoni!
Ref. Mama, tata, siostra, brat
      I ja - to mój cały świat!
      Dużo słońca, czasem grad
      To wesoły jest mój świat!
2. Mama zawsze kocha czule,
    ja do mamy się przytulę,
    w bólu, żalu i rozterce,
    bo ma mama wielkie serce!
Ref. Mama, tata.........
3. Z tatą świetne są zabawy,
    z nim świat robi się ciekawy!
    Tata ma pomysłów wiele, 
    jest najlepszym przyjacielem!
Ref. Mama, tata.........
4. Gdy napsocę i nabroję,
    siedzę w koncie bo się boję!
    Tata skarci, pożałuje,
    a mamusia pocałuje!
Ref. Mama, tata.........
5. Kiedy nie ma taty, mamy,
    wszyscy sobie pomagamy!
    I choć sprzątać nie ma komu, 
    jest wesoło w naszym domu.
Ref. Mama, tata........
https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4
Teraz czas na zabawę muzyczno - ruchową do naszej wesołej piosenki.
Potrzebny będzie sznurek(o długości 50-70 cm). Dziecko przy piosence porusza się tanecznym krokiem po domu. W ręku trzymając sznurek. Podczas, gdy rodzic zatrzyma piosenkę, dziecko układa ze sznurka na  podłodze sylwetę serduszka. Powrót muzyki jest sygnałem do tanecznego poruszania się po domu ze sznurkiem w ręku. Zachęcamy  rodziców do modyfikowania ćwiczenia tak, aby dziecko układało inne wzory na przerwę w muzyce np. usta, tulipana, koło, kwadrat, prostokąt itp.
 
Zabawa plastyczno - techniczna  "Moja rodzina"
Narysujcie kredkami świecowymi, pastelowymi albo namalujcie farbami członków swojej rodziny; przyklejcie  obrazek  na kartce, kartonie większego rozmiaru, aby z każdej strony zostało po dwa centymetry na ramkę; ozdóbcie ramkę przez przyklejenie na niej kolorowych pasków bibuły poskręcanych w grubsze wężyki, zgodnie  z kolorystyką wybraną przez dzieci. Innym pomysłem na ozdobienia ramki jest wykorzystanie pieczątek z ziemniaka np. pieczątki w kształcie serduszka.Kroimy ziemniaka na pół, bierzemy jedną połówkę ziemniaka i rysujemy na niej serduszko, nożykiem je wykrajamy, moczymy w czerwonej farbie i odbijamy na ramce. 
Zachęcamy do doklejenie na odwrocie, pośrodku kartki, kawałka sznureczka, aby powstał zaczep do powieszenia obrazka. Będzie to piękna ozdoba domu.
Dziękujemy za wspólną zabawę i do jutra.

MISIOWA MAMA: 

1. Zabawa z imionami. Poproś rodzica, aby napisał na osobnych karteczkach imiona: mamy, taty, babci, dziadka, cioci , wujka itd. Pobawcie się w zgadywanie. Wylosuj karteczkę, mamusia/tatuś przeczyta imię, a ty odpowiedz do kogo należy np. Danusia - babcia 🙂
2. Olek i Ada postanowili z okazji: „Dnia Matki” przygotować sernik. Obejrzyjcie historyjkę obrazkową https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_56/mobile/index.html#p=81 MAC - Kompleksowe rozwiązania dla edukacji
Czy istnieje potrawa, którą potraficie przyrządzić „pod okiem” mamy? Zaplanujcie dzień w którym przyrządzicie coś smacznego dla mamy/taty.
3. Spróbuj rozwiązać zadania przedstawione na karcie pracy http://zanotowane.pl/728/7523/karta_pracy_13_id_27496554.jpg
Wskaż paluszkiem rozwiązania, jeśli nie macie możliwości wydruku

Nowe zadania w zakładce "nauka czytania i pisania", logopedia oraz religia

PONIEDZIAŁEK 18.05

Serdecznie witamy po weekendzie!

Mamy nadzieję, że wszystkie dzieci są wypoczęte i gotowe do nauki i zabawy.

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o naszych rodzinach.

 

Zapraszamy do zabawy językowej – posłuchajmy wiersza i spróbujmy odpowiedzieć na pytania :)

 

„Zwariowany poranek”

  (Rafał Witek)

Idzie tata na paluszkach,

cicho skrada się do łóżka.

W mamy ucho szepcze zdanie:

-Wstawaj, mamo, na śniadanie!

 

Mama zrywa się z pościeli,

gładzi włosy, łóżko ścieli,

pędzi szybko wprost do szafy,

wkłada bluzkę-tę w żyrafy.

 

Stawia czajnik na kuchence,

potem bierze mnie na ręce:

są gilgotki, jest ściskanie

plus turlanie na tapczanie.

 

Co w tym czasie robi tata?

Lista zajęć jest bogata:

parzy kawę, piecze grzanki,

kładzie noże, stawia szklanki.

 

Gdy śniadanie już zjedzone,

mama mruga w moją stronę:

-Wkładaj kurtkę, halo, Wiola!

Bo jedziemy do przedszkola!

 

Tata krztusi się ze śmiechu:

Mamo, mamo, dość pośpiechu!

Dopij kawę, pogłaszcz kota,

Dzisiaj przecież jest sobota!!!

 

Czy podobał się Wam wiersz?

Sprawdźmy, co udało się nam zapamiętać – jeśli jest taka potrzeba, możemy uważnie posłuchać wiersza po raz drugi :)

  1. Kto skradał się do łóżka mamy?
  2. Co zrobiła mama, gdy wstała z łóżka?
  3. Jaką bluzkę wybrała mama?
  4. W jaki sposób maa bawiła się z dzieckiem?
  5. Jaki czynności w tym czasie wykonywał tata?
  6. Dokąd mama chciała zabrać Wiolę?
  7. Z czego śmiał się tata?

 

Po wierszu czas na odrobinę ruchu.

 

Zabawa ruchowa „Droga do domu”

Potrzebny będzie rekwizyt, który podczas zabawy będzie domkiem-może to być poduszka, kocyk, kawałek kartonu lub dowolnie wybrany przedmiot, na którym można stanąć.

Podczas, gdy dziecko ma zakryte oczy (nie może podglądać), rodzic kryje domek w innym pomieszczeniu w domu. Zadaniem dziecka jest odnalezienie i wejście do domku w jak najkrótszym czasie (możemy mierzyć czas stoperem). Za każdym razem wymyślamy inne miejsca, w których ukrywamy domek. Zachęcamy także do zamiany ról-dzieci ukrywają domek, rodzice próbują go odnaleźć - na czas! :)

 

 

„Przeliczanie elementów w zbiorach.”

Dziś poniedziałek, więc pora na zabawy matematyczne - trochę policzymy i porównamy ilości elementów w zbiorach :)

 

Za zabawy potrzebne będą dwie kartki A4, kredki lub flamastry i nożyczki.

 

Na pierwszej kartce A4 malujemy dwa duże, jednakowej wielkości, okręgi. Razem z dziećmi tworzymy pomoce do zabawy – malujemy i wycinamy ok 10 kwiatków – po 5 w jednakowym kolorze.

Dostosowując ilość przeliczanych elementów do wieku i umiejętności dziecka, proponujemy:

  1. Dziecko dzieli kwiaty do zbiorów, tak, aby w każdym była taka sama ilość, przelicza.
  2. Rodzic rozkłada kwiaty wg upodobania, dziecko przelicza, porównuje ilość, wskazuje,

 w którym zbiorze znajduje się większa ilość elementów.

  1. Dziecko samodzielnie sprawdza, w którym zbiorze będzie więcej kwiatów, jeśli w jednym ze zbiorów umieści ich określoną ilość (np. 1,3, 5 itp.) i odwrotnie- sprawdza, w którym zbiorze będzie mniej elementów, jeśli w jednym z nich umieści określoną ilość elementów (młodsze dzieci wskazują zbiory, w których jest „mniej” i „więcej,” starsze dzieci dodatkowo je przeliczają).
  2. Dziecko samodzielnie wymyśla propozycję umieszczania, przeliczania i porównywania ilości elementów w zbiorach.

 

Miłej zabawy i do jutra! :)

 

MISIOWA MAMA

1. Kochani! W przyszłym tygodniu porozmawiamy o rodzinie 🙂 Rodzina to skarb!
1. Obejrzyj filmik: „Moja rodzina” Przedszkole Profesora Szymona https://www.youtube.com/watch?v=u28atnroqrY
2. Spróbujcie razem z rodzicami stworzyć drzewo genealogiczne. Rodzicom polecam ciekawy artykuł na stronie https://www.edziecko.pl/rodzice/7,79361,22061157,drzewo-genealogiczne-jak-wyglada-jak-zrobic-podpowiadamy.html
3. Mamusia/tatuś też kiedyś byli mali. Spróbujcie na fotografiach „mamusi/tatusia dzidziusia” odnaleźć podobieństwa z waszym wyglądem. Może macie podobny nosek, oczka albo uśmiech? Stańcie razem przez lustrem i zobaczcie jaką jesteście piękną rodziną!