Tydzień 12.04 - 1604.2021r.

"Ekologia"

PIĄTEK

Piątek, piąteczek, piątunio :)

1. Zaczynamy poranną gimnastyką :)

Zaproście do ćwiczeń rodziców lub rodzeństwo. W towarzystwie razniej :)

I pamiętajcie o wygodnym stroju i wodzie do picia :)

2. Rosnąca farba.

Dziś zrobimy naszą planetę Ziemię w nieco inny sposób.

Zachęcam do stworzenia własnej, niezwykłej farby. Potrzebna będzie porcja wody, soli i mąki i barwnik spożywczy lub zwykła farba do zabarwienia. Poniżej znajdziecie dokładną instrukcję jak wykonać taką farbę oraz szablon planety. Zachęcam aby najpierw zrobić Ziemię a potem puścić wodze fantazji i rosnącymi farbami stworzyć to, co podpowiada nam wybraznia :)

Brak opisu.

Szablon Ziemi do pobrania:

https://drukowanka.pl/kolorowanka/planeta-ziemia/

3. Zagadka – czy wiecie co to takiego?

To mała kula albo duża

Z wody kontynent się wynurza

szumi ocean i rzeka płynie,

są państwa, miasta, góry, pustynie.

A Ty, po prostu, ze zwykłej chęci

możesz tą kulą łatwo zakręcić.

Doskonale! To globus.

Globus to oczywiście model Ziemi.

Posłuchajcie wiersza Jana Brzechwy:

Globus”

W szkole na stole stał globus -

Wielkości arbuza.

Aż tu naraz jakiś łobuz

Nabił mu guza.

Z tego wynikła

Historia całkiem niezwykła:


Siedlce wpadły do Krakowa,

Kraków zmienił się w jezioro,

Nowy Targ za San się schował,

A San urósł w górę sporą.


Tatry, nagle wywrócone,

Okazały się w dolinie,

Wieprz popłynął w inną stronę

I zawadził aż o Gdynię.


Tam gdzie wpierw płynęła Wisła,

Wyskoczyła wielka góra,

Rzeka Bzura całkiem prysła,

A powstała góra Bzura.


Stary Giewont zląkł się wielce

I przykucnął pod parkanem,

Każdy myślał, że to Kielce,

A to było Zakopane.


Łódź pobiegła pod Opole

W jakichś bardzo ważnych sprawach -

Tylko nikt nie wiedział w szkole,

Gdzie podziała się Warszawa.


Nie było jej na Śląsku ani w Poznańskim,

Ani na Pomorzu, ani pod Gdańskiem,

Ani na Ziemiach Zachodnich,

Ani na północ od nich,


Ani blisko, ani daleko,

Ani nad żadną rzeką,

Ani nad żadnym z mórz.

Po prostu przepadła - i już!


Trzeba prędzej oddać globus do naprawy,

Bo nie może Polska istnieć bez Warszawy!


Jak podobał Wam się wiersz?

Czy pamiętacie, co stało się z globusem?

Ciekawe, które nazwy miast udało Wam się zapamiętać?

Czy byliście w którychś z wymienionych miejsc?

A czy zapamiętaliście nazwy którejś z gór lub rzek?

  • Jeśli macie w domu globus, to zachęcam do zabawy – poszukajcie wraz z rodzicami miejsca, w którym jest Polska. Postarajcie się też odczytać nazwy poszczególnych kontynentów, mórz

i oceanów. A teraz z zamkniętymi oczami wskażcie palcem jedno miejsce na globusie i odczytajcie jego nazwę. Niektóre nazwy brzmią naprawdę dziwnie. Prawda, że zabawa z globusem może być ciekawa?

4. Posłuchajcie, w jaki sposób możemy pomóc Ziemi - piosenka „Nasza planeta” w wykonaniu Śpiewających Brzdąców:

https://youtu.be/1MZovZPTP7I

Czego potrzebuje nasza planeta? - wskaż właściwe odpowiedzi:

  • więcej pływalni i aqua parków

  • sadzenia drzew

  • statków kosmicznych

  • segregacji śmieci

Jeśli nie pamiętasz, posłuchaj piosenki jeszcze raz :)

5. Czy masz pomysł, jak zadbać o naszą planetę?
Zrób plakat, który zachęci Twoje koleżanki i kolegów do dbania o Ziemię.

Do wykonania plakatu zaproś mamę lub tatę, albo brata i siostrę. Niech będzie to Wasza wspólna praca. Może być malowana, kolorowana a nawet wyklejana. Czekamy na zdjęcia – b.chrapkowska@p87edu.gdansk.pl. Z przyjenością umieścimy je w galerii na stronie przedszkola :)

6. Na zakończenie zagrajmy w grę matematyczną.

W razie trudności, poproś o pomoc kogoś starszego :)

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/181b551f0cdeea757f13c6d29b1e5519_/index.html

Dla chętnych karty pracy do pobrania ze strony: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/jestem-malym-ekologiem?fbclid=IwAR064Q6_f0aNndovHqzSxoClzMw5qM2p8H0Ad59uZ98OZmXLq_xw2v9_we0

Dziękujemy za Waszą pracę. Wszyscy spisali się na medal!

To już koniec naszej wirtualnej przygody, dziękujemy za współpracę i....

Do zobaczenia w poniedziałek :) 

CZWARTEK

1. Zaczynamy od krótkiej, łatwej i przyjemnej piosenki :)

http://www.przedszkole120.pl/UserFiles/15-Nasionko.mp3

Zachęcamy rodziców do zapoznania dzieci z tekstem i melodią a następnie do opanowania pamięciowego całości – tekst zapamiętujemy po dwa wersy:

„Nasionko”

Spało w ziemi nasionko

Obudziło je słonko.


W dodatku kap-kap-kap /2x

Wiosenny deszczyk spadł /2x


Trochę deszczu i słonka

Rośnie kwiatek z nasionka.


Z nasionka tak, tak, tak /2x

Czerwony rośnie mak! /2x


Prawda, że piosenka była łatwa? Spróbujcie powtórzyć tekst i zrobić konkurs - komu uda się zapamiętać większą część tekstu piosenki.

Mam nadzieję, że wszystkim udało się ją zapamiętać i już można wspólnie śpiewać.

A teraz powiedzcie:

  1. Gdzie spało nasionko?

  2. Co zbudziło nasionko?

  3. Jaka roślina wysrosła z nasionka?

  4. Czy znacie jeszcze jakieś rośliny, które wyrastają z nasion?

Jeśli nie, to poproście o podpowiedz rodziców i wspólnie spróbujcie wymienić nazwy kilku roślin wyrastających z nasion.

2. Cykl życia rośliny

Wczoraj rozmawialiśmy o drzewach a dziś porozmawiamy o nasionach i poznamy cykl życia roślin. Cykl życia rośliny to czas, w którym z nasiona wyrasta roślina, która dojrzewa i wydaje kolejne nasiona. Aby łatwiej było to zrozumieć, przyjrzyjmy się ilustracji :

Brak opisu.

  1. Najpierw nasiono pęcznieje i pęka jego łupina, czyli skórka.

  2. Tworzy się zawiązek korzenia i pędu, które w szybkim czasie się rozwijają i rosną.

  3. Kiedy roślina osiągnie już odpowiednią wielkość, zaczynają się tworzyć pąki kwiatowe, które następnie przekształcą się w owoc.

  4. Z owocu pozyskamy kolejne nasiona, z których także powstaną nowe rośliny.

Aby pomóc dzieciom w zrozumieniu cyklu życia roślin zachęcamy do wykonania wszystkim nam dobrze znanego doświadczenia.

Brak opisu.

Potrzebne będą:

-słoiczek

-gaza

-gumka recepturka

-ziarno fasoli (lub inne nasiono)

Do słoiczka wlewamy wodę. Nakrywamy słoiczek gazą tak, aby gaza była stale wilgotna. Zakładamy gumkę, lub związujemy gazę sznurkiem. Układamy na gazie ziarna fasoli i każdego dnia dbamy o to, by gaza była zawsze wilgotna. Wkrótce Wasze ziarna fasoli zaczną przechodzić przez kolejne etapy. Zachęcamy do codziennych obserwacji fasolek. Koniecznie pochwalcie się zdjęciami z Waszych doświadczeń :)

3. Czas na odrobinę ruchu! Poćwiczmy razem!

https://youtu.be/vkwzFVN2Bds

Oczywiście nie musicie wykonywać wszystkich ćwiczeń, ale pamiętajcie - „W zdrowym ciele zdrowy duch!” :)

4. Po gimnastyce, czas na odpoczynek. Lubicie eksperymenty? Tak? To do dzieła!

Zachęcamy do wykonania prostych i ciekawych eksperymentów z wykorzystaniem produktów, które zwykle mamy w domu.

Drogi Rodzicu!

Pamiętaj, aby zawsze wyjaśniać dziecku przyczynę i skutek eksperymentu.

Miłej zabawy :)

5. Skoro rozmawiamy o nasionach i kwiatach, to... nie może się obejść bez KWIATOWYCH ZAGADEK :)

Kiedyś często był wręczany,

dzisiaj nieco zapomniany.

Choć z gwoździkiem to nie rodzina,

podobnie kończy się i zaczyna.

Kwiatek mały, kwiatek biały,

pośród trawy rośnie cały.

Jaki kwiatek będzie to,

co ma w nazwie liczbę sto?

Spotykasz te kwiaty na łąkach rozwinięte

i w czerwonych pąkach.

A kiedy płatki z nich opadają,

czarne nasionka ich grzechotają.

Na wysokiej łodydze,

z buzią okrągłą jak słońce,

dokoła żółte płatki,

w środku nasion tysiące.

Piękny kwiat królową zwany

i choć kłuje - jest kochany.

Romantyczny biały kwiat

obok liścia spoczywa,

i z tym liściem wielkim

tak po stawie leniwie pływa.

Kwiatka tego nazwa jest znana,

bo kto nie widział ...pana?

6. Na zakończenie zapraszamy na wierszyk do rysowania :)

Ślimak

Narysujemy dziś ślimaka, fajna będzie to zabawa

Gdyż ślimaki pewnie wiecie, domki noszą na swym grzbiecie

Od spirali zaczynamy, to ślimaka domek cały

Pod tym domkiem górka mała, tak jak łuk jest rysowana

Teraz czas już na kolory, dom - brązowy, dół - zielony

Ślimak rogi ma na głowie, więc dwie kreski proste zrobię

Na tych kreskach dwa kółeczka, w każdym kółku jest kropeczka

Gdy gotowy jest ślimaczek, można pod nim zrobić szlaczek

Ślimak - RYSOWANE WIERSZYKI - YouTube

Gratulacje! Ślimak jak prawdziwy ;) 

Zachęcamy do ćwiczenia rączek i prac grafomotorycznych o tematyce ekologicznej w plikach poniżej: ekologia kolorowanki i grafomotoryka. 

ŚRODA

Dziś zapraszam Was do poznania bliżej bardzo ważnego elementu naszej planety. To drzewa.

Lasy to płuca naszej Ziemi…

1. Rozbudźmy się w pięknym lesie z jogą https://www.youtube.com/watch?v=dxsqvQbmjNQ

2.Oglądanie zdjęć wybranych drzew – liściastych i iglastych. Porównywanie ich wyglądu, nazywanie ich.

Brak opisu.

Przyjrzyjcie się zdjęciom drzew. – Powiedzcie, czym się różnią? – Co to są za drzewa? – Jak się nazywają? – Za co cenimy las?

Wyjaśnianie hasła – Lasy to płuca Ziemi –Rodzic wyjaśnia, że lasy to płuca Ziemi, bo: – produkują tlen, którym oddychamy, – zatrzymują także pył i kurz, oczyszczają powietrze, – drzewa iglaste wydzielają olejki eteryczne.

3. Budowa drzewa

Rodzic pokazuje dziecku ilustracje. Zadaniem dziecka jest powiedzieć co znajduje się na ilustracji. Następnie rodzic wskazuje na obrazku: gałęzie, liście, konary, pień, korzenie. Później dziecko wskazuje na ilustracji, gdzie jest np.: pień, korzenie itp.

Brak opisu.

4. Jak wyglądałoby życie bez drzew? Zobaczcie w filmie!

5. Wykorzystajcie piękny las na zabawy: Zachęcamy do aktywności na świeżym powietrzu, wybierzcie się z Rodzicami na spacer do lasu.
Pamiętajcie, by przestrzegać zasad zachowania  oraz bezpieczeństwa w lesie.
Nic tak nie cieszy jak kontakt z przyroda ;) 

Bawcie się dobrze ;)  

Wszystko parzy

Do tej zabawy należy wybrać teren z małymi drzewkami i krzewami. W takim terenie wyznaczamy odcinek 10-15 metrowy. Konkurs będzie polegał na takim przejściu wyznaczonego odcinka, aby jak najmniejszą ilość razy dotknąć gałązek i liści itp. Jedna osoba przechodzi, a pozostałe głośno liczą trącone gałązki i liście.

Trop w trop

Jedna osoba ucieka a wszystkie pozostałe ją gonią. Oczywiście w zwykłym pościgu uciekający miałby małe szanse na ucieczkę przed kilkoma osobami, dlatego otrzymuje system obrony. Polega on na tym, że jeżeli w czasie ucieczki zatrzyma się i obejrzy do tyłu, to wszyscy goniący muszą się też zatrzymać i jeszcze do tego powinni dotknąć drzewa lub chwycić chociaż jego gałąź. Kto tego nie zrobi, wycofuje się na koniec goniącej grupy i kontynuuje zabawę. Zmiana uciekającego następuje w przypadku złapania go przez którąś osobę goniącą.

Rzuty do kijka

Każdy z uczestników wyszukuje w lesie z leżących patyków kijek dla siebie. Kijek musi być na tyle ciężki, aby można było nim rzucać. Jeden dodatkowy i dość gruby kij należy wbić w ziemię. Każdy swoimi krokami wyznacza odległość pięciu kroków od kija. Konkurs polega na zbijaniu swoim kijkiem kija wbitego w ziemię. Zwycięzcą zostaje osoba, która najwięcej razy przewróci stojący kijek.

Uwaga! Rzucać należy po kolei, a wszyscy oczekujący na swoją kolejkę muszą stać z tyłu, za rzucającym.

Leśny sklep

Brak opisu.

Leśne obrazki

Brak opisu.

6. Zabawy matematyczne.

„Drzewko dla sówek” - tworzymy drzewko z rolki i papieru lub rysujemy drzewo na kartce i wycinamy. Sowy możemy stworzyć samodzielnie lub zwykłe klamerki do prania będą naszymi sowami lub innymi, leśnymi ptakami.

Brak opisu.

Rzucamy kostką do gry. Liczymy kropki na kostce, odliczamy odpowiednią liczbę klamerek sówek i przycinamy je do drzewa. Możemy tworzyć całe historie, np.: ,,(rzut kostką) Na drzewo przyleciały 2 sowy, (rzut kostką) następnie przyfrunęły jeszcze 3 sowy. Ile sów było razem na drzewie?” itd. Rozwijamy umiejętność dodawania i odejmowania, ćwiczymy jednocześnie mięśnie dłoni, ale tez wyobraźnie i konstruowanie opowieści. 

„Śmieci”

Brak opisu.

Brak opisu.

Przelicz i powiedz ile śmieci znajduje się w koszach?

W którym koszu znajdują się plastikowe odpady?

Jakiego koloru powinien być ten kosz?

W którym koszu znajdują się metale i tworzywa sztuczne?

Jakiego koloru powinien być ten kosz?

W którym koszu znajdują się papierowe odpady?

Jakiego koloru powinien być ten kosz?

W którym koszu znajdują się BIO odpady?

Jakiego koloru powinien być ten kosz?

Pozostałe zadania w załącznikach poniżej ;) Podzielcie się zdjęciami i wrażeniami ze spaceru.

ABC EKONOMII: o to jest reklama?

https://www.youtube.com/watch?v=VrUE2j_LZqk

WTOREK

Dzień dobry :) Przed Nami kolejny pracowity, ale przy tym przyjemny dzień ;) 

1. Obejrzyj bajkę „Eko- patrol” na kanale YouTube Fundacji CultureLab -

2. Rozmowa nt. bajki
• O czym była bajka?
• Czy plaża była czysta? Co zanieczyszczało plażę?
• Dlaczego zwierzaki postanowiły segregować śmieci?
• A czy wy w domu segregujecie śmieci? Jakie rzeczy oddzielacie od śmieci zmieszanych?

2. Zobaczcie jak wygląda segregacja śmieci obecnie i wymieńcie wszystkie kolory śmietników.
Nazwijcie co należy wyrzucać do poszczególnych śmietników.
Spróbujcie sami posegregować śmieci w grze - https://view.genial.ly/5e971e3a043e350e09005ddb

Brak opisu.

3. Zabawa w projektantów
Proponujemy Wam zabawę w małych projektantów. Stwórzcie ubranie z recyklingu, może to być ubranie dla Was, rodziców, rodzeństwa lub nawet dla lalek czy miśków. Podzielcie się z nami swoimi pomysłami.

4. „Porządki w lesie” – zabawa ruchowa, ćwiczenie celności rzutu.
Zabawę możemy przeprowadzić w domu lub w ogrodzie. Rozkładamy „śmieci” mogą to być zgniecione w kulki gazety lub zwinięte skarpetki. Zadaniem dziecka jest znaleźć „śmieci”, a następnie z odległości ok 1 m trafić „śmieciem” do wiaderka.

5. Pomóżcie naszej planecie Ziemi odnaleźć coś bardo ważnego 🙂 Poniżej umieszczamy link do zadań edukacyjnych online:

https://view.genial.ly/5e8deb0f124be30da50566c0/game-breakout-escape-room-ratunek-dla-ziemifbclid=IwAR3b_rBwaff_19_TakB84xk2Ayusmjj_QoTg3mShqOX68JF6XMmfbhnDDe4

6. Zabawa kulinarna dla chętnych
Zabawa kulinarna pt. „Ziemskie ciastka”

Składniki: 3/4 kostki miękkiego masła, 2/3 szklanki cukru, 1 jajko, 2 szklanki mąki, niebieski i zielony barwnik spożywczy, forma koła, łyżka aromatu migdałowego
Przygotowanie: Piekarnik rozgrzej do ok. 160 stopni i wyłóż blachę papierem do pieczenia. Ubij masło z cukrem na puch. Zmiksuj aromat migdałowy z jajkiem. Dodaj mąkę i podziel ciasto na dwie części,przełóż do dwóch misek. Do jednej porcji dodaj barwnik niebieski, do drugiej zielony. Uformuj dwie kule, a niebieskie ciasto rozwałkuj na około 1,5 cm grubości. Kawałki zielonego ciasta delikatnie wciskaj w ciasto niebieskie, rozwałkuj na około 0,5 cm grubości. Wytnij kółka i piecz przez 8-10 minut.

Brak opisu.

7. Rodzicu zapoznaj dziecko z nową piosenką pt. Świat w naszych rękach.
Możecie zatańczyć do tej piosenki z paskami zielonej bibuły, szalikiem, wstążką. Możesz stworzyć też ekologiczne instrumenty z butelek i kaszy, puszek po napoju itd. ;)


Przykłady instrumentów:
http://www.pewnamama.pl/2017/09/kreatywny-kwadrans-instrumenty-muzyczne.html

Brak opisu.

8. Dla chętnych i spragnionych kodowania dzieci zapraszamy do pobrania kart pracy w plikach poniżej. 

PONIEDZIAŁEK

Witajcie Kochani po weekendzie :) 

Zaczniemy od słuchania i pogadanki na temat opowiadnia.

1. Rodzicu przeczytaj dziecku opowiadanie pt. „Chora planetka” M. Tokarczyk. Następnie porozmawiajcie na temat opowiadania.

Pewna Planetka mała, cały dzień smutną buzię miała. Jaś się zastanawiał dlaczego? – ale zapomniał, że papierki zamiast do kosza to rzucił pod drzewo. Kasia również się zastanawiała, dlaczego Planetka chodzi zapłakana. Jednak i ona zapomniała, jak z samego rana listki z drzewa obrywała i gałązki łamała. Pan Janek też długo rozmyślał nad smutną Planetki buzią, ale i on zapomniał o tym, że wczoraj z wieczora zamiast śmieci do kosza do pieca wrzucił, a dym czarny z komina buchał i powietrze dookoła zatruwał. Pani Aniela również była zatroskana, dlaczego Planetkę głowa bolała od rana, ale i ona zapomniała, że śmieci nie posegregowała tylko do jednego worka wszystko wsypała. Planetka dalej smutna chodziła, a gdzie nie spojrzała tam śmieci widziała. I małą Halinkę, co światło w pokoju miała włączone, a przecież słoneczko świeciło na dworze. I Józia co wodę miał źle zakręconą już od rana, bo woda z kranu ciągle kap, kap kapała. Planetka tak się rozchorowała, że do szpitala pojechała. Pytacie dlaczego? Bo nikt o środowisko nie zadbał mój drogi kolego. Dlatego Planetka smutną buzię miała i się poważnie rozchorowała. Pamiętajcie zatem dzieci kochane, aby Planetka uśmiechnięta i zdrowa była, Dbajmy o środowisko, tak by nasza Ziemia zawsze czysta była!

Propozycje pytań do tekstu:

  • Dlaczego Planetka była chora?
  • Co dzieci zrobiły źle?
  • Co powinniśmy zrobić, aby nasza Ziemia była czysta i „zdrowa”? Itp.

2. „Smutna i wesoła Ziemia” - dopasuj obrazki (nie trzeba ich drukować), jak należy dbać o planetę. Czy i Ty pamiętasz jak należy o nią dbać?

                                       Brak opisu.                       Brak opisu.


Brak opisu.    Brak opisu.     Brak opisu.   Brak opisu.                         

 Brak opisu.     Brak opisu.      Brak opisu.Brak opisu.

     Brak opisu.      Brak opisu.Brak opisu.


Brak opisu.

3. Przygotujcie listę „eko – zadań” dla Przyjaciół Przyrody i starajcie się wypełniać zadania każdego dnia. To nic trudnego, skoro wszyscy jesteśmy przyjaciółmi Ziemii i chcemy o Nią dbać ;)

Brak opisu.

– zobaczcie film o zanieczyszczeniu wody, a później sprawdźcie to w praktyce – doświadczenie!

5. „Czysta i brudna woda” zabawa badawcza z wykorzystaniem wody.
Stawiamy na stole przezroczysty pojemnik z czystą wodą. Rozmawiamy z dziećmi na temat koloru wody i jej czystości. Dzieci wlewają do wody substancje (płyn do mycia naczyń, barwnik spożywczy, niebieską farbę, dodają proszek do prania). Obserwują, co dzieje się pod wpływem substancji i starają się wyciągnąć wnioski, jak zmienia się woda. Wkładamy do tego pojemnika z brudną wodą gałązkę selera naciowego. Dzieci przez cały dzień obserwują, co się stanie z rośliną pod wpływem działania substancji, które dodały do wody. Podsumowanie eksperymentu: pytamy dzieci , co się stanie, gdy rośliny napiją się brudnej wody w rzece. Nawet bardzo mała ilość, wylanych substancji i wyrzuconych śmieci sprawia, że cała woda jest zanieczyszczona.

Brak opisu.

Jeśli macie ochotę na więcej doświadczeń, znajdziecie je tutaj! - https://www.wwf.pl/sites/default/files/inline-files/EKSPERYMENTY%20PRZYRODNICZE%20czlowiek%20i%20srodowisko%20%281%29_0.pdf

6. A teraz trochę poćwiczymy! Zaproście swoje rodzeństwo bądź rodziców 🙂 Przygotujcie kochani butelki wody i zaczynamy! https://youtu.be/OhhjWolQkj4

7. Zabawa matematyczna- układanie rytmów za pomocą kolorowych nakrętek.

Układamy na dywaniku dowolny rytm. Pokazując elementy, rytmicznie mówimy. Zadaniem dzieci jest ułożenie takiego samego rytmu(odwzorowanie) lub kontynuowanie rytmu z wykorzystaniem zgromadzonych nakrętek. Dorośli sprawdzają poprawność wykonania zadania, korygując ewentualne błędy popełnione przez dziecko.

Przykładowe rytmy:

Brak opisu.

Brak opisu.

8. „Mniej czy więcej?” – zabawa matematyczna.
Możecie przygotować opakowania po różnych produktach lub inne liczmany np. nakrętki, dwa paski papieru, spinacz do bielizny, 2 pudełka/koszyczki a jak nie mamy to 2 zwykłe kartki.

Zapraszam was do wysłuchania opowieści matematycznej (ilustrujemy ją przedmiotami):

W pewnej sali stały dwa kosze na śmieci (rozkładamy dwa pudełka lub koszyczki lub kartki). W jednym z nich leżały trzy butelki (wkładamy 3 liczmany do jednego pudełka), w drugim pięć butelek (wkładamy 5 liczmanów do drugiego pudełka). W którym koszu było więcej butelek?

Dzieci wskazują prawidłową odpowiedź, a my kontynuujemy opowieść: Wielka szufla śmieciarki otwiera się szeroko w tę stronę, gdzie jest więcej śmieci. Jak myślicie, w którą stronę się otworzy? Układamy znak > z dwóch pasków papieru lub pokazujemy za pomocą spinacza do bielizny.

Opowiadamy kilka takich krótkich opowieści, by utrwalić z dziećmi schemat zadania.

Brak opisu.

BRAWO! Doskonale Wam poszło z zadaniami, jesteście prawdziwymi przyjaciółmi Ziemii.
Dowiedzieliście się również jak można praktycznie wykorzystać materiały wtórne posiadające w domu, do zabawy i nauki.

Zachęcamy do popracowania z kartami pracy o tematyce ekologicznej w załącznikach poniżej oraz do pobrania ze strony:  https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/kwiecien/dzien-ziemi/karty-pracy1dz/?fbclid=IwAR2R4FZFQu-7HlBdOx_dYWt86tX9y9u7lb23UY2FRuixFVs5qtvuuyTPe18