Tydzień 29.03 - 02.04.2021

,, Przygotowania do Świąt Wielkanocnych"

Piątek

Witajcie Kochani!!!

NASZE PRZEDSZKOLE DOŁĄCZA DO OBCHODÓW ŚWIATOWEGO DNIA ŚWIADOMOŚCI  AUTYZMU .

Każdy z nas może aktywnie włączyć się do akcji np. poprzez założenie niebieskiego ubrania albo zaakcentowania kolorem niebieskim swoich dłoni. Przyślijcie zdjęcia do przedszkola.

                               PRZEDSZKOLAKI DO DZIEŁA!!!! DZIĘKUJEMY !!!

Drogie Dzieci. Wszyscy jesteśmy równi, mimo że różni. Pamiętajmy o tym przez cały rok.

Dziś proponujemy Wam kolejne zabawy wielkanocne.

Na początek zabawa zręcznościowa .Przenosimy jajko.

Potrzebna będzie piłeczka pingpongowa (to będzie nasze jajko)i łyżka.

Spróbujcie przenieść na łyżce jajko, tak aby z niej nie spadło. Ale nie wolno trzymać piłeczki ręką. No to ruszajcie…

Zabawa ruchowa „ Pisklę” rozwija reakcję na ustalony sygnał słowny. Dziecko zamienia się w pisklę.

Swobodnie biega po pokoju lub innym pomieszczeniu i na hasło „jastrząb” wypowiedziane przez rodzica lub rodzeństwo wraca jak najszybciej do wcześniej przygotowanego kurnika( może to być kartka papieru, szarfa, skakanka itd. którą kładziemy na podłodze).

 

Zabawa ruchowa „Skaczący zając” do piosenki Śpiewające Brzdące „Hopla, hopla, raz i dwa”

https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c

(naśladujemy skaczącego zajączka i to co robi w piosence)

Tekst piosenki

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa

Skacze zając hopsasa! / x4

  1. Wskoczył zając do kurnika,

zebrał jajka do koszyka.

Z nich pisanki zrobił sam

i w ogródku schował nam.

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa

Skacze zając hopsasa! / x2

  1. Już pisanki znaleźliśmy,

były w trawie i wśród liści.

Ozdobimy nimi dom,

bo pisanki po to są.

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa

Skacze zając hopsasa! / x4

 

Kolorowy chodnik”

– przygotuj kolorowe kredy i wyjdź z dzieckiem na spacer. Znajdźcie miejsce, w którym można

pokolorować chodnik. Zachęć dziecko do rysowania i kolorowania dużych elementów, np. kwiatów,

jajek wielkanocnych , zajączków, kurczaczków.

Zabawa rozwija mięśnie ramion i przedramion, jest dobrym ćwiczeniem rozmachowym.

Brak opisu.

Chcecie zobaczyć taniec pisklaków w skorupkach?

Zapraszamy

https://www.youtube.com/watch?v=neAb1eEEQpc

 

ZAGADKA

Czy uda Ci się odnaleźć  pisanki  ,które pomalowały dzieci ?

https://learningapps.org/watch?v=papwqouq219

 

ZABAWY PLASTYCZNO-TECHNICZNE

Papierowy zajączek z odrysowanej dłoni

Potrzebne materiały:

- kartka  z kolorowego bloku rysunkowego bądź technicznego;

- ołówek;

- gumka do mazania;

- nożyczki;

- czarny cienkopis;

- ew. klej w sztyfcie i skrawek różowej kartki rysunkowej/techniczne

Poniżej link jak wykonać pracę.

Jeśli macie ochotę możecie zrobić jeszcze kurczaczka lub baranka.

https://stylowi.pl/49657498

 

 Brak opisu.

 

 Brak opisu.

Zobaczcie jak wiele jest technik ozdabiana świątecznych jaj .Który sposób wybierasz?

KRASZANKI

 Brak opisu.

Nazwa kraszanek wzięła się od metody barwienia jaj tzw. kraszenia, które polegało na farbowaniu na jednokolorowo bez wzoru. Jaja barwiono w naturalnych barwnikach roślinnych, łupiny z cebuli w dawały odcienie żółci, brązu i czerwieni, sok z buraków kolor różowy, płatki nagietka kolor niebieski, natomiast wywar z kory dębowej kolor czarny.

PISANKI

Jajka pokryte wzorem wykonanym woskiem noszą nazwę pisanek. Wzór nanoszony jest na skorupkę gorącym, roztopionym woskiem, następnie jajko gotuje się w wywarze z naturalnych barwników. Podczas gotowania wosk się wytapia, ale miejsca nim pokryte nie barwią się. Do pisania (nanoszenia wzorów) używano szpilek, słomek i drewienek. Współcześnie tą nazwą określamy wszystkie jajka wielkanocne barwione i dekorowane.

 Brak opisu.

NALEPIANKI   powstają przez ozdabianie skorupki jajka różnobarwnymi wycinkami z papieru .

 Brak opisu.

OKLEJANKI zdobi się sitowiem, płatkami bzu skrawkami kolorowego, błyszczącego papieru, tkaniny oraz czasami nicią lub włóczką wełnianą 

 Brak opisu.

DRAPANKI

 Brak opisu.

 

DRAPANKI powstają przez drapanie ostrym narzędziem zewnętrznej barwionej powłoki jajka. Te technikę spotyka się bardzo często w Polsce .

Poniżej link propozycja malowania jajek:

https://www.youtube.com/watch?v=zo6FWbsXI5U

 

Zadania do wykonania w podręcznikach.

6 – latki

 Zeszyt - Liczenie – str.60

 Karty pracy 3 str. 54 -  56

5 – latki

Karty pracy 3 – str. 46 – 48

Drodzy Rodzice! Drogie przedszkolaki !

Wesołego zajączka,

co po stole bryka.

Smacznościami wypełnionymi,

Świątecznego koszyka.

Smacznego jajka,

mokrego dyngusa.

Radości płynącej,

ze Zmartwychwstania Jezusa Chrystusa.

Pogody ducha oraz niezapomnianych chwil,

spędzonych przy wspólnym stole z najbliższą rodziną.

Spokojnych Świąt Wielkanocnych.

Do zobaczenia we wtorek 😀

 

 CZWARTEK

 Witajcie dzisiaj😊

Drodzy Rodzice - przeczytajcie dziecku opowiadanie

„Najpiękniejsze…” Grzegorz Kasdepke

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!…Prawda? Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze mi znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania. – Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku! – A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi! Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły. – Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paski. – A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki. Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki na świecie. I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania… – zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci. – Jaka śliczniutka!… – wygdakała pierwsza kura. – Mój ty kochany!… – rozczuliła się druga. – Chlip, chlip!… – płakała ze szczęścia trzecia kura. A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie: – Mamo! Już jestem.

 

Brak opisu.

Rozmowa z dziećmi na temat tekstu:

O jakich kurczakach marzyły kury?

Co kury zrobiły z jajkami?

Jakiego koloru były małe kurczaczki?

Jakie zwierzęta wykluwają się z jaj?

Usiądźcie teraz wygodnie i wyklaszczcie sylaby w wyrazach

pisanki – pi-san-ki,  jajko – jaj-ko, koszyczek…,baranek…,bazie…,kurczaczek…,zajączek…, zając…,Wielkanoc…,wiosna…

 Wszystkim się udało? Zaproście do zabawy Rodziców i razem poszukajcie innych wyrazów związanych z wiosną i Wielkanocą. Ile mają sylab? Jaką głoską się zaczynają?

Brak opisu.

 Pamiętajcie, że głoski wymawiamy króciutko 🙂

 Uwaga, uwaga ! ABC ekonomii  

 

 Bojowe zadanie na dziś . Dowiedz się ile kosztuje zgrzewka jajek (10 sztuk)???

Najpierw zapoznaj się z grą ,gdzie dowiesz sie jak wyglądają  polskie banknoty i monety,zrobisz przedświąteczne porządki w szafie, odkurzysz pokój i wypucujesz  kuchnię.Do dzieła!

https://abc.tvp.pl/29290394/skarbonka-tvp-abc

Zabawy muzyczne – każdy  z Was niech wybierze sobie instrument i samodzielnie lub z pomocą Rodzica go wykona. Może ktoś potrafi zrobić  instrument muzyczny według własnego pomysłu.

Wszystkie przedszkolaki zachęcamy do pracy!!!

Wykonane instrumenty możecie wykorzystać do zabaw rytmicznych z udziałem  Rodzica, czy rodzeństwa. Pamiętajcie! Najpierw wysłuchajcie utwór, aby później wystukiwać odpowiedni rytm.

- Poczuć rytm

Do tej zabawy świetnie nadają się też dwie łyżki drewniane lub dwa klocki drewniane.

Zaśpiewajcie  piosenkę naśladując ruchy:

 

Zając długie uszy ma   (pokazujemy uszy jak u zająca)

trala la, trala la             (klaszczemy w rytm)

Nosek słodki oczka dwa  (pokazujemy nosek i oczy)

chopsa, chopsa, sa.           (podskakujemy w rytm)

Każdy zając skacze – hop!     (skaczemy tak jak mówi piosenka)

Hop! Hop! Hop! Hop! Hop! Hop!

Jeden skok.

Drugi skok   Teraz wszyscy: hop!

Uffff, wszystkim się udało ? Jeśli jesteście zmęczeni, możecie dokończyć w innym czasie 😉

Zapraszamy teraz do kolejnej zabawy   

„Ukryte jajko”

Dziecko zawiązuje oczy apaszką .Rodzic ukrywa gdzieś w pokoju jajko niespodziankę(może to być też sylweta wyciętego jajka lub dowolny przedmiot ) .Rodzic ma za zadanie doprowadzić dziecko do celu jedynie przy użyciu dowolnego instrumentu .Kiedy dziecko zbliża się do schowanego fantu gramy głośniej , a kiedy się oddala gramy coraz ciszej. Udanej zabawy.

Dla chętnych kodowanie.

https://view.genial.ly/604e3e6bed96700d20b35394/interactive-content-pisanki-kraszankiby-anna-swic

Zadania do wykonania w podręcznikach.

6 – latki

 Zeszyt - Liczenie – str.59

 Zeszyt - Czytanie i pisanie – str.59 – 60

 Karty pracy 3 str. 53

5 – latki

Karty pracy 3 – str. 44 – 45

Zeszyt grafomotoryczny – str. 60

 

ŚRODA

 Dzień dobry

 Drogie Dzieci, Drodzy Rodzice - ten dzień zaczniemy od gimnastyki. Przygotujcie wygodny strój do ćwiczeń. Pamiętajcie, aby podczas ćwiczeń zachować bezpieczeństwo.

 Zabawy ruchowe

 1.„Pokaż pisankę”; biegajcie po pokoju. Na hasło mamy „pokaż pisankę” zatrzymajcie się i pokażcie piłeczkę trzymaną w dłoniach wyciągniętych w stronę mamy.

2.„ Przeprawa przez rzekę”-Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami, jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze.

„Wiosenne skoki”

– zachęć dziecko, aby stanęło prosto, a następnie zaczęło maszerować w miejscu z wysoko uniesionymi kolanami.

Po chwili poproś, aby kucnęło i na hasło: hop! podskoczyło jak najwyżej. Powtórz ćwiczenie kilka razy. Zachęć dziecko

do podskoków obunóż w miejscu. Po kilku podskokach poproś, aby z każdym kolejnym naprzemiennie robiło rozkrok

i łączyło stopy. Poproś, aby do skoków dziecko dołączyło klaskanie – gdy jest w rozkroku, ramiona ma rozłożone na

boki, gdy łączy stopy – klaszcze wyprostowanymi rękami nad głową. Po kilku powtórzeniach poproś, aby dziecko

naprzemiennie robiło podskoki, w których jedna noga jest wystawiona do przodu, a druga – do tyłu, a ręce podparte

na bokach. Możesz zaproponować, aby po chwili dziecko do skoków dołączyło ruchy rąk – klaskanie nad głową.

Zabawa ćwiczy skoczność oraz koordynację ruchową dziecka.

„Szalona piłka”

‒ przygotuj niewielką piłkę. Poproś dziecko, aby trzymając piłkę wyprostowanymirękami zrobiło kilka skłonów w przód, następnie po kilka skłonów w boki. Poproś dziecko, żeby usiadło z nogami wyprostowanymi w kolanach (w siadzie prostym).

Ułóż piłkę przed dzieckiem i poproś, aby kilka razy przeniosło wyprostowane i złączone nogi nad piłką – raz w jedną, raz w drugą stronę. Poproś, aby dziecko położyło się na brzuchu głową w kierunku ściany, około pół metra (lub dalej) od niej.

Zachęć dziecko, aby unosiło głowę i turlało piłkę do ściany tak, aby piłka odbijała się od ściany i wracała do dziecka. Liczba powtórzeń zależy od możliwości dziecka.

Zabawa poprawia gibkość, rozciąga mięśnie, wzmacnia mięśnie brzucha i grzbietu.

„Rób to, co ja”

– poproś dziecko, aby stanęło naprzeciwko ciebie. Poproś, aby dziecko uważnie obserwowało, to, co robisz, i naśladowało Twoje ruchy,

  1. stanie na jednej nodze, skakanie obunóż, skakanie najednej nodze, robienie „pajacyka”, kucanie, klaskanie pod kolanem, wykonywanie skłonów, skrętów tułowia. Możesz zaproponować trudniejszy wariant zabawy – podczas każdego ruchu mów: rób tak! lub nie rób tak! W zależności od komunikatu dziecko ma naśladować dany ruch, lub go nie naśladować.

Zabawa rozwija spostrzegawczość i ogólną sprawność dziecka. W trudniejszym wariancie pozwala kształtować szybką reakcję na sygnał.

 Jeśli macie jeszcze siłę możecie wykonać  ćwiczenia dodatkowe- poniżej link 

https://www.youtube.com/watch?v=FfwAlxcPD8Q

Udało Wam się pomalować wielkie jajo dinozaura?

Zapraszamy teraz do obejrzenia filmu o tradycjach Wielkanocnych-poniżej link:

https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg

 Zabawy matematyczne:

„Gdzie jest więcej”

– przygotuj kilka naczyń lub pojemników na wodę o różnych kształtach. Do jednego z nich wlej wodę i poproś o zaznaczenie jej poziomu flamastrem. Zachęć dziecko do przelewania wody do

różnych naczyń i obserwowania, jak wysoko sięga. Zadawaj dziecku pytanie: Gdzie jest więcej wody? i po każdej odpowiedzi zachęcaj do przelania wody z powrotem do pierwszego naczynia,

sprawdzenia, czy ilość wody się zmieniła. Celem zabawy jest uświadomienie dziecku, że niezależnie od tego, jaki kształt ma pojemnik i jak wysoko sięga w nim woda, jeśli się jej nie doleje lub nie

wyleje, wody jest cały czas tyle samo.

Zabawa jest zachętą do samodzielnego eksperymentowania, rozwija umiejętności matematyczne.

„Zgadnij, ile”

 – przygotuj kilka zamykanych pojemników, na przykład po jajkach z niespodziankami, oraz ziarna fasoli. Na każdym pojemniku napisz liczbę lub narysuj oczka jak na kostce do gry. Poproś dziecko,

żeby do każdego pojemnika włożyło tyle fasolek, ile wskazuje liczba. Możesz także do każdego pojemnika włożyć kilka fasolek i poprosić dziecko o sprawdzenie, czy liczba fasolek w pojemniku

zgadza się z liczbą na pojemniku, a następnie dołożenie lub odłożenie fasolek. Starszemu dziecku możesz zaproponować zabawę w trudniejszym wariancie – na pojemnikach napisz proste działania

matematyczne (dodawanie w zakresie 10) i włóż do środka ziarna fasoli (lub fasoli i grochu). Zachęć dziecko do sprawdzania wyników działań – przeliczania elementów, ich dokładania lub odkładania.

Zabawa rozwija umiejętności matematyczne – przeliczanie w zakresie 10.

Ćwiczenia w liczeniu zajączkówhttps://www.youtube.com/watch?v=JL9e74PkvTk

A TERAZ CZAS NA KODOWANIE !!!

Kodowanie pisanek

https://view.genial.ly/605f0d496bd9330d1ecc3c43/interactive-content-kolorowe-pisankiby-anna-swic

Zadania do wykonania w podręcznikach

6-latki

 Karta pracy 3 str.52

 Liczę str.57 – 58

5 -latki

Karta pracy str. 43

Zeszyt grafomotoryczny – str. 59

 

Dla chętnych

https://matzoo.pl/zerowka/51

https://wordwall.net/pl/resource/1154965/wielkanoc/zając-wielkanocny

Wtorek

Dzień dobry wszystkim Dzieciom. Zaczynamy od porannej gimnastyki. :)

Wyprawa po zakupy – ćwiczenie nóg. Dzieci dobierają się pary z rodzicami lub rodzeństwem,trzymają się za ręce.Jedno kuca jest dzieckiem , drugie to rodzic.Dziecko w pozycji kucznej idzie z rodzicem po zakupy. Dzieci zmieniają role dość często.
Ważymy towar – ćwiczenia tułowia, skłony boczne. Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym. Ramiona mają wyciągnięte w bok, plecy proste. Rodzic klaszcząc w dłonie , dokłada towar na wagę – dzieci przechylają się za każdym klaśnięciem coraz mocniej w jedną stronę. Na hasło: " Już" wracają do pozycji wyściowej i kładą ręce na kolanach – waga się resetuje. Gdy Rodzic wróci do kalskania, dzieci szybko rozkładają ręce i przechylają się w drugą stronę.
⦁ " Zwijanie dywanu" – ćwiczenie siłowe. Dzieci dobierają się w pary. Jedno leży na podłodze, a drugie ma za zadanie przeturlać je kilka razy, po czym następuje zmiana ról.
⦁ " Wiosene porządki" – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci naśladują naprzemiennie wycieranie kurzu w szafie - wspięcie na palce i podniesienie rąk jak najwyżej i mycie podłogi – kucają i rękoma rysują z lewej i prawej strony koła.
⦁ " Wielkanocne pisanki" – zabawa bieżna. Dzieci - pisanki uciekają przed dzieckiem – kurą. Które zostanie dotknięte przez kurę, odchodzi na bok – pisanka została rozbita.
⦁ " Marsz przy dowolnej melodii.

Teraz wspólnie pośpiewamy.

PISANKOWY DYRYGENT” – słuchanie piosenki i zabawa dramowa inspirowana piosenką
pt: "Bajkowe pisanki".

https://www.youtube.com/watch?v=qT4hdSDVzSQ


"Bajkowe pisanki" muz. Magdalena Mielnicka-Sypko, sł. Urszula Piotrowska

1. Do zajączka przyszła kurka:
– Ko, ko, ko, ko – zagdakała.
– Z koszem jajek na pisanki
Mama - kwoka mnie przysłała.
Zając podparł się pod boki:
– A to ci dopiero jajka!
Namaluję na nich tęczę
i na każdym będzie bajka.

Ref.: Bajkowe pisanki, bajkowe.
Rozdamy je z dobrym słowem,
świątecznym życzeniem,
wiosennym marzeniem.
Bajkowe pisanki, bajkowe.
Wesołą wiodą rozmowę,
że wiosna za oknem,
że w dyngus ktoś zmoknie.

2.Rośnie żytko jak na drożdżach
i zieleni się rzeżucha,
pisankowych opowieści
zając słucha, kurka słucha.
Z bukiecikiem srebrnych bazi
w gości wybrał się baranek,
a dla niego mała kurka
kosz bajkowych ma pisanek.

Ref.: Bajkowe pisanki, bajkowe…

Po wysłuchaniu piosenki dzieci opowiadają, o czym była, następnie wybierają postać lub czynność, którą będą prezentować (np. skakanie zajączka, kurka/gdakanie, baranek/beczenie, malowanie pisanek, rosnąca rzeżucha, oblewanie na dyngusa). Rodzic kredką lub pałeczką do sushi (imitują batutę) dyryguje wielkanocną orkiestrą, wprowadzając i zamykając kolejne odgłosy lub gesty. Początkowo można pobawić się bez piosenki. Gdy dzieci nabiorą pewności, wykonujemy ćwiczenie z podkładem (piosenką Bajkowe pisanki).


Teraz czas na plastyczną zabawę - poproście rodziców o pomoc.

Lepienie z masy solnej smakołyków wielkanocnych.
Dziecko lepi samodzielnie z masy solnej wielkanocne przysmaki . Podaje ich nazwy. Umieszcza prace na tacy, aby wyschły .
Przepis na masę solną :


http://praceplastyczne.pl/techniki-plastyczne/56-jak-zrobic-mase-solna

⦁ 1 szklanka mąki pszennej
⦁ 1 szklanka soli
⦁ około ½ szklanki wody
Masa z mąki, soli i wody jest podstawową wersją masy solnej. Proporcje składników zależą od jakości mąki. Czasem trzeba jej dać trochę więcej a czasem dolać więcej wody. Po wyrobieniu nie klei się do rąk. Jest bardzo łatwa w modelowaniu i zachowuje kształt.Łączenie elementów polega na zwilżeniu miejsca połączenia wodą, jednak nie we wszystkich wypadkach się to sprawdza. Po wyschnięciu (wypieczeniu) jest bardzo trwała. Nie pęka podczas wysychania, a po wyschnięciu nie rozmaka np. w czasie malowania, nawet jeżeli nie jest wypieczona.
Łatwa w modelowaniu, nie klei się do rąk. Po wyschnięciu (wypieczeniu) bardzo trwała. Nie pęka podczas wysychania. Nie sprawdza się przy łączeniu większych elementów.
Malowanie farbami smakołyków wielkanocnych ulepionych z masy solnej .
Pomoce : Farby , pędzle .

Rodzic zachęca dziecko do pomalowania ulepionych wcześniej smakołyków na odpowiednie kolory . Wspólnie z dzieckiem wcześniej ustala , jak w rzeczywistości one wyglądają . Jeśli zajdzie potrzeba , pokazuje zdjęcia lub obrazki .

Ćwiczenie narządów artykulacyjnych .
Dziecko powtarza rymowankę i naśladuje dźwięki wypowiedziane przez osobę dorosłą. Zabawę powtarzamy kilka razy : CICHO , GŁOŚNO ,WOLNO ,SZYBKO.
Najpierw żurek z kiełbasą , ( mówimy : mniam , mniam ,mniam i głaszczemy się po brzuchach)
I ziemniaki z okrasą (dmuchamy na gorące ziemniaki)
Potem pyszne jajeczka (wypowiadamy głoskę mmmm )
A na końcu babeczka(nabieramy dużo powietrza ,zamykamy usta i wypychamy policzki)

ZADANIA DO WYKONANIA W PODRĘCZNIKACH:

6 - LATKI

KARTY PRACY 3 – str. 50 – 51

ZESZYT – PISANIE I CZYTANIE – str. 57

5 - latki

KARTY PRACY - str. 42

ZESZYT GRAFOMOTORYCZNY - str 58

A teraz pobawimy się jajkiem. Powodzenia !

Doświadczenia z jajkiem https://vimeo.com/224050224

Poniżej w załacznikach materiały dodatkowe dla chętnych 😉

Poniedziałek

Dzień dobry Dzieci😊

W tym tygodniu zaczynamy przygotowania do Świąt Wielkanocnych. 😉

Na początek polecamy Ćwiczenia poranne.

  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Przedświąteczne porządki. Dzieci naśladują odkurzanie, trzepanie dywanów, mycie okien i wycieranie kurzu z mebli znajdujących się na różnej wysokości.
  • Ćwiczenia nóg po schodach. Dzieci naśladują zbieganie po schodach. Biegną w miejscu, z wysokim unoszeniem kolan. Potem wchodzą po schodach - maszerują w miejscu, z wysokim unoszeniem kolan i z przechylaniem się na boki.
  • Czworakowanie Zajączki wielkanocne. Dzieci naśladują sposób poruszania się zajączków- całe dłonie mają oparte na podłodze, podciągają nogi do rąk. Co pewien czas zatrzymują się, stają - wykonują przysiad, palce wskazujące trzymają przy uszach, rozglądają się na boki. Potem zmieniają kierunek poruszania się.
  • Marsz - Spacer baranków. Maszerujemy i rytmizujemy tekst: Bielutkie baranki sobie spacerują, na Wielkanoc wyczekują, trzymając rękę przy oczach, rozglądają się na boki, cicho pobekując: Bee,bee, bee

 Posłuchajcie opowiadania Barbary Szelągowskiej pt. ,,Wielkanocne pyszności”.

https://www.youtube.com/watch?v=CMOLuBaxYIA

W przedszkolu na każdym kroku widać było zbliżającą się Wielkanoc . W wazonach stały bazie , a obok – koszyczki z jajkami. W wszystkie zawieszone dekoracje też przypominały o świętach . Słońce  każdego kolejnego dnia coraz mocniej świeciło . Ada, podobnie jak inne dzieci z jej grupy , nie mogła doczekać się świąt . Pani opowiadała o tradycjach wielkanocnych .

- A może zrobimy sobie mazurka ? I jeszcze babkę i szynkę . Nie może też zabraknąć chleba i jajek.!

-Ale jak my to wszystko sami zrobimy ? – dopytywał Kamil . – To naprawdę dużo pracy.  Widziałem, jak babcia piekła ciasto .

Pani tajemniczo uśmiechnęła się do dzieci .

-Tak naprawdę zrobimy dziś te wszystkie smakołyki , ale one nie będą nadawały się do jedzenia .Wykonamy je z masy solnej , potem wypieczemy i pomalujemy .A na koniec urządzimy kącik wielkanocny.

-Ale fajny pomysł – zawołał Kamil.

Ada zrobiła wielką babę wielkanocną , a Kamil – szyneczkę . Inne dzieci też starały się jak mogły .

Po pomalowaniu i ułożeniu  na stoliczku wszystkie ,,smakołyki’’ wyglądały jak prawdziwe , zwłaszcza baba z lukrem.

Po podwieczorku do sali średniaków przyszły w odwiedziny starszaki.

- Ale macie tu pyszniutkie pyszności ! – oblizując się , zawołał Maciek i wyciągnął rękę po babę. W ostatniej chwili przed zjedzeniem powstrzymał go Olek .

- Dlaczego nie mogę się poczęstować ? Trzeba jeść szybko póki świeże . Potem już nie będą takie dobre.

- Maciek , przyjrzyj się uważniej tym smakołykom . Przecież one są z masy solnej . Jeszcze mógłbyś sobie przez nie połamać zęby . Najlepiej poczekaj na prawdziwy wielkanocny stół i prawdziwe pyszności .

Maciek przytaknął głową , ale i tak ukradkiem – kiedy nikt nie patrzył – powąchał babkę.

Skrzywił się ,zawiedziony , i rad nierad postanowił jednak poczekać na święta.

A teraz odpowiedzcie na pytania:

- Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyka wielkanocnego ?

- Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki z kącika wielkanocnego ?

- O jakich tradycjach wielkanocnych była mowa w opowiadaniu ?

- Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubisz najbardziej?

Świetnie sobie poradziłyście. Brawo!!!

Czas na matematykę .

Dzisiaj ćwiczymy porządkowanie liczb oraz doskonalimy umiejętność odejmowania. Proszę kliknijcie na linki i wykonajcie zadania😊

https://wordwall.net/pl/resource/1506691/matematyka/uporz%c4%85dkuj-cyfry-od-1-do-

https://wordwall.net/pl/resource/1513433/matematyka/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-7

Świetnie!

A teraz narysuj narysuj żółtego kurczaczka. Jeśli potrzebujesz pomysłu jak to zrobić, znajdziesz go tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=fFvixdpdsjc 

ZADANIA DO WYKONANIA W PODRĘCZNIKACH:

6 – LATKI :

  • KARTY PRACY 3 - str. 48 -  49,
  • ZESZYT - LICZENIE : str.  55 - 56

 

5 – LATKI:

  • KARTY PRACY 3 – str. 40 - 41
  • ZESZYT GRAFOMOTORYCZNY: str. 56 - 57