PIĄTEK 12.06
ŚRODA 10.06
Zabawa ruchowo-naśladowcza „ Czym podróżujemy?”
Zapraszamy dziecko, aby ruchem ciała pokazywało pojazd, jakim będzie się poruszać:
-Wyruszamy z domu samochodem- dziecko naśladuje wsiadanie do auta, zapinanie pasów, jazdę-biegnie, czynność kręcenia kierownicą, zatrzymuje się na parkingu, wysiada.
-Wsiadamy do samolotu. Samolot startuje-dziecko kuca, unosi się – dziecko biegnie z rozłożonymi rękami i ląduje – dziecko znowu kuca.
-Wsiadamy do pociągu – zapraszamy innych domowników do zabawy – tworzymy wagoniki, trzymając się za ramiona, rękami naśladujemy ruchy kół, pogwizdujemy.
-Dojeżdżamy nad piękne jezioro, gdzie wsiadamy do kajaka – maszerując, naśladujemy rękami ruch wiosłowania.
Droga powrotna odbywa się w odwrotnej kolejności – kajak, pociąg, samolot, samochód
Skoro już wróciliśmy z naszej podróży, to zapraszamy na zabawę z matematyką – przypomnimy sobie kształty i nazwy podstawowych figur geometrycznych. Posłuchajmy wierszyka:
„Wierszyk o figurach”
Trzy kreski, trzy kąty,
Rysuję trójkąty.
Już każdy dzieciaczek
Trójkątny ma szlaczek.
Kwadraciki bardzo lubię
W tej rodzinie się nie nudzę.
Kwadrat równe boki ma.
Każde dziecko kwadrat zna.
Jest w rodzinie też prostokąt
Spójrz na niego, wytęż oko!
Po dwa boki: długie, krótkie,
narysuję za minutkę.
Są w rodzinie też kółeczka
okrąglutkie, jak piłeczka.
Brak w nich rogów oraz kątów
Tym się różnią od trójkątów.
Kwadrat to taka dziwna figura,
Bo nie wiadomo, gdzie dół a gdzie góra.
Do góry głową czy na dół głową
zawsze wygląda jednakowo.
Ma równe ściany, równe boki.
Tak samo długi jest, jak szeroki.
Zachęcamy do narysowania kolorowych, geometrycznych szlaczków i przysłanie prac na adres przedszkola!
MISIOWA MAMA:
Kto lubi eksperymenty ? Według mnie to świetna zabawa! I baaaaaaaaaaardzo pouczająca !Wybierz kilka, które wydają się Wam najciekawsze
- Eksperymenty z wodą: https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts
- Eksperymenty różne: https://www.youtube.com/watch?v=x7knRHgHt-s
- Eksperyment rodzinny: Sprawdź ile buziaków wywoła uśmiech mamy/taty
WTOREK 09.06
Na dobry dzień trochę zabawy z muzyką- możecie do tej zabawy wykorzystać swoje skarpetki ! spróbujcie wyklaskiwać dobry rytm, a jeżeli jest ktoś kto z Wami się może pobawić spróbujcie pobawić się tak jak na nagraniu https://www.youtube.com/watch?v=_kLZUXQvS6o
A tutaj specjalne przypomnienie zabawy dla BIEDRONEK, które już potrafiły bawić się w taką oto zabawę: https://www.youtube.com/watch?v=sRN1LKFaSj0
Zobaczcie jak pięknie można śpiewać piosenki w języku migowym ! https://www.facebook.com/DisneyFilmy/videos/592130494991856/
Pora na zabawy plastyczne 😊 Na pewno marzy Wam się już jakiś wyjazd- może do babci i dziadka, może w góry, albo na plażę, może nad jezioro czy do lasu 😊 dzisiaj możecie się tym z nami podzielić. Jakie są wasze marzenia i plany na zbliżające się wakacje i lato 😊 poniżej inspiracja do pracy plastycznej- pamiętajcie, że okularu możecie wykonać z tego co akurat macie w domu- papier kolorowy, bibuła, plastelina, pomponiki, resztki materiałów, może ktoś będzie chciał zrobić masę solną- pomysłów jest wiele !! Powodzenia
https://www.youtube.com/watch?v=RcUfmvm-lEE
MISIOWA MAMA:
Zabawy i zabawki Lubimy je, prawda?
1. Pluszowe zabawki są niezwykle milutkie i mięciutkie. Masz ulubionego pluszaka? Jak ma na imię? Dziś spróbuj wykonać mięciutką zabawkę z wykorzystaniem....poduszki
2. Oglądnij filmik: " Jak z biegiem lat zmieniały się zabawki" https://www.youtube.com/watch?v=e-Nz5eNQ1ps . Skąd wzięła się nazwa klocków Lego? Ile lat ma pluszowy miś? Po oglądnięciu filmu na pewno będziesz już to wiedział!
3. Pamiętaj, aby zawsze po zakończonej zabawie posprzątać. Posłuchaj wiersza: "Zabawki Antosia" Beaty Boruckiej. Jakie zabawki wymieniono w wierszu? https://madrababcia.pl/wiersz-zabawki-antosia/
PONIEDZIAŁEK 08.06
Zabawa rozwijająca umiejętność orientowania się na kartce papieru.
Kartka, mazak.
Dziecko siada naprzeciwko rodzica, ma kartkę i mazak do rysowania.
Dziecko zaczyna rysować drogę na swojej kartce i dokładnie opowiada rodzicowi o tym, co robi, np.: Rysuję drogę od lewego dolnego rogu kartki, prosto do góry, teraz w prawo, w bok kartki, teraz prosto, do dołu, a teraz w lewo i z powrotem do góry, aż do górnego prawego rogu. Rodzic rysuje na swojej kartce dokładnie to, co słyszy od dziecka. Na zakończenie zabawy dziecko i rodzic porównują rysunki; zwracają uwagę na to, jak dokładne były wskazówki.
Słuchanie wiersza Marioli Golc „Słoneczny uśmiech”
Nadchodzą wakacje,
słoneczna pora.
Słoneczny uśmiech
śle więc przedszkolak.
I tym uśmiechem
ze słonkiem razem
ogrzeje wszystkie
nadmorskie plaże.
Promienny uśmiech
prześle też górom,
by się nie kryły
za wielką chmurą.
Ma jeszcze uśmiech
dla wszystkich dzieci.
Niech im w wakacje
słoneczko świeci.
Rozmowa na temat wiersza.
- Kto przesyłał uśmiechy?
- Komu przedszkolak przesyłał uśmiechy?
- Dlaczego przesyłał je dzieciom?
Wakacyjne bagaże – zajęcie matematyczne.
- Wprowadzenie.
Odtwarzacz CD, nagranie dowolnej melodii w umiarkowanym tempie, szarfa w dowolnym
kolorze.
Dziecko pełni rolę lokomotywy porusza się po całym pokoju, naśladując
ruch pociągu (obiema rękami zgiętymi w łokciach wykonuje małe koła). Kiedy rodzic wyłączy
muzykę, lokomotywa zatrzymuje się. Dziecko wymienia głośno, dzieląc rytmicznie (na sylaby) imiona pasażerów (misie, lalki itd.), które dołączają do lokomotywy jako wagoniki. Kiedy usłyszą ponownie muzykę, ruszają w podróż. Zabawa kończy się , gdy wszyscy dołączą do pociągu.
- Zapoznanie z zawartością walizki. Liczenie przedmiotów umieszczonych w walizce.
Mała walizka, w której znajduje się np. 5 foremek i 4 łopatki do piasku, koło do pływania
(dmuchane), czepek, koc, dwie letnie czapki, okulary przeciwsłoneczne, 3 małe piłeczki.
Rodzic umieszcza w środku koła walizkę z całą jej zawartością.
Dzieci wyjmują kolejno poszczególne przedmioty i układają je na stole lub podłodze. Określają
przeznaczenie przedmiotów i układają obok siebie te, których przeznaczenie jest takie samo
(do zabawy, do pływania, do ochrony przed słońcem). Liczą przedmioty.
MISIOWA MAMA:
Ćwiczenie słuchowe Gdzie schowałam zabawkę?
Rodzic zakłada przepaskę dziecku, a następnie
ustawia się w wybranym miejscu mieszkania/domu/pokoju i "bawi się" zabawką wydającą odgłos np. przesypuje klocki. Zadaniem dziecka jest wskazać, z którego kierunku dochodzi dźwięk zabawy.
Zabawa rozwijająca kreatywność: "Co by było, gdyby zniknęły zabawki?" Wymyślanie przez dziecko zastosowań przedmiotów domowych, którymi mogłoby się bawić. Wspólne poszukiwanie przedmiotów w domu.
Wykonaj z mamusią/tatusiem masę solną i ulep z niej zabawkę wg własnego pomysłu. Przepis na masę solną znajdziecie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=ljIP06Xfbpg