PIĄTEK 10.04

Dzisiaj piątek, a święta już w ten weekend, hura:)
Zapraszamy zatem do przedświątecznych zabaw ruchowych dla całej rodziny:

• wytrzep dywan - mocno się zamachnij i uderzaj z całej siły,
• zbieraj kurze - podskakuj i sięgaj wysoko, wyciągaj ręce najwyżej jak potrafisz,
• wypoleruj lustro lub okno - wyciągaj ręce do góry, staraj się sięgnąć jak najwyżej,
• wytrzep dokładnie swoje poduszki - weź je w ręce i potrząsaj z całych sił,
• weź miotłę i energicznie nią zamiataj - w lewo, w prawo, w lewo, w prawo.

Po takich zabawach Wasz domek pewnie już lśni, a przy okazji ćwiczyliśmy motorykę
dużą, same korzyści.

Teraz proponujemy kolejną zabawę ruchową pt." Łapki, hopki”.

Podczas zabawy dzieci ćwiczą koordynację wzrokowo-ruchową. Potrzebne będzie: kilka kartek A4,
mazak, taśma klejąca, Wasze stopy i dłonie do odrysowania, ulubiona muzyka no i oczywiście podłoga. Najpierw odrysujcie swoje dłonie i nóżki na kilku kartkach, następnie przyklejcie bądź rozłóżcie kartki na podłodze, włączcie ulubioną muzykę i zaczynamy.
Zadanie dla chętnych- odrysowane stopy i dłonie na kartce można pokolorować.


Jak przeprowadzić zabawę i różne jej warianty przedstawia filmik , który w linku
poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=LgWww5B5NAo 

Zabawy ruchowe za nami, czas na zabawy plastyczno - techniczne:


1. “Wielkanocny pejzaż”- potrzebujemy: kartkę, farby(czerwoną, żółtą, zieloną, niebieską) i pędzel. Dłonie i paluszki w ruch, będziemy tworzyć wielkanocny pejzaż palcami.
Zaczynamy:
- pomalujcie jedną dłoń żółtą farba i odbijcie ją na kartce w prawym dolnym rogu, to będzie nasz kurczak,
- w lewym górnym rogu znów odbijcie dłoń, pomalowaną żółtą farbą, będzie to słoneczko,
- pomalujcie dłoń czerwoną farbą i odbijcie ją obok naszego kurczaka, ale uwaga wyprostowane zostają tylko dwa palce(wskazujący i środkowy), to będzie króliczek,
- trawkę, zróbcie palcem wcześniej umoczonym w zielonej farbie,
- tło to kropki stawiane paluszkiem umoczonym wcześniej w niebieskiej farbie,
- jeszcze tylko oczka, można zrobić je np. mazakiem, ołówkiem.


Praca plastyczna gotowa, teraz musi tylko wyschnąć, w tym czasie zachęcamy to tworzenia opowiadania o przygodach zajączka i kurczaczka. Mamo lub tato zacznijcie od słów: Na zielonej łące spotkała się kurka z zające - dalej niech już kontynuują opowiadanie pozostali członkowie rodziny. Zabawa rozwija twórcze myślenie, mowę i pamięć. Udanej zabawy.

Poniżej prezentujemy zdjęcie wykonanej pracy plastycznej:

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/92864097_606683769926941_592572226897707008_o.jpg?_nc_cat=106&_nc_sid=2d5d41&_nc_ohc=xbntIWNw-L0AX9SeKxF&_nc_ht=scontent-frt3-1.xx&_nc_tp=7&oh=9e70d618d037c5ab3f17003b9b5f0684&oe=5EB318F 


2. "Koszyczek wielkanocny" - wytnij szablon koszyczka( plik do wydrukowania na końcu zadań) wzdłuż linii ciągłej i zagnij
wzdłuż linii przerywanych. Ozdób koszyczek, jak tylko masz ochotę. Sklej go według wzoru i gotowe.

Kuchcikowanie- “Mufinki cytrynowe z cukinią”.

Kochane przedszkolaki poproście mamusię lub tatusia i upieczcie wspólnie mufinki na święta. Rozpoznawajcie i nazywajcie produkty,ćwiczcie liczenie, spostrzegawczość wzrokową i sprawność swoich małych rączek.
Potrzebne składniki:
25 dkg mąki pszennej, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, pół łyżeczki sody, 2 jajka, 125 ml oleju, 15 dkg cukru, 125 ml kwaśnej śmietany, jedna cytryna wycisnąć sok i zetrzeć skórkę, 15 dkg cukinii startej na grubych oczkach (odcisnąć sok).
Wykonanie: jaja ubić z cukrem, dodać płynne składniki, potem suche, a na końcu cukinię - wymieszaj dokładnie mikserem.
Piec w 170 C przez 30 minut. Smacznego:)

Faszerowane jajka - kurczaki to propozycja do dalszego wspólnego świątecznego kuchcikowania.
Jak zrobić proste nadziewane jajka przedstawia filmik poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=4PLmzZZULa4&t=16s 

A poniżej świąteczne kolorowanki:

https://drukowanka.pl/wp-content/uploads/2019/11/kr%C3%B3lik-z-pisankami-wielkanocnymi.png

https://drukowanka.pl/wp-content/uploads/2019/11/koszyczek-wielkanocny.gif
https://drukowanka.pl/wp-content/uploads/2019/11/jajko-wielkanocne.jpg
https://psy-pies.com/pliki/kolorowanki/duze/kolorowanki-wielkanoc-do-wydruku1397647986.jpg
https://printmania.online/wp-content/uploads/2017/07/Easter-Mandalas1.jpg

Pracowity tydzień za nami. Czas na odpoczynek. Zdrowych, spokojnych świąt. Do zobaczenia we
wtorek:).

CZWARTEK 09.04

Dzisiaj kolejny fascynujący dzień przed nami ! Zapraszamy do zabawy dużych i małych ! A karty pracy do pobrania w plikach :) 

Poniżej propozycje aktywności na czwartek. 

Powitanka:

https://www.youtube.com/watch?v=fLX5nj9jeuk

WSZYSCY SĄ,

WITAM WAS,

ZACZYNAMY JUŻ CZAS! - machamy w rytm muzyki od lewej do prawej, robimy tzw. “wycieraczki”

JESTEM JA - pokazujemy na siebie

JESTEŚ TY - pokazujemy na mamę/tatę/rodzeństwo

RAZ, DWA, TRZY! - klaszczemy 3 razy.

 

Zwyczaje wielkanocne - prezentacja

https://www.youtube.com/watch?v=PSMcPXs-1vM

 

Opowiadanie na podstawie fragmentu książki ks. J. Twardowskiego “KRÓTKA A WIELKA”.

 

Każde dziecko wie, że święto Bożego Narodzenia to święto narodzin Pana Jezusa, ale dlaczego święta Wielkanocne nazywają się Wielkanocą? Przecież Wielkanoc obchodzimy na wiosnę, w marcu albo w kwietniu, a wtedy noce nie są wielkie, ani długie, tylko małe i krótkie. Zimą, kiedy wracacie z przedszkola, to jest już ciemno i trzeba zapalać lampkę. Kiedy się budzicie - w pokoju i na dworze jest ciemno. Taka długa noc. Tymczasem na wiosnę po południu, gdy wracacie z przedszkola jest już widno, a rano słońce wstaje i uśmiecha się.

- Jaka krótka noc.

Dlaczego wiosenne Święta Wielkanocne nazywają się Wielką Nocą - skoro właśnie wtedy noce są krótkie? Wielkanocne Święta nazywamy Wielką Nocą na pamiątkę najwspanialszej Nocy, w czasie której Pan Jezus wstał z grobu, chociaż był przywalony kamieniem. Wielka Noc - to inaczej Noc Niezwykła, Najsławniejsza, Jedyna, ta, o jakiej stale się pamięta, zawsze się z nią cieszymy, z radości uśmiechamy się do baranka i malujemy wesołe jajka.

 Historyjka obrazkowa ZAJĄCZKI MALUJĄ JAJKA (Wielkanoc-historyjka obrazkowa.pdf)

(Można wydrukować obrazki i je rozciąć na 4 części lub pokazać dziecku na ekranie monitora).

I obrazek: Zajączki malują jajka.

II obrazek: Zajączek wiezie pisanki na taczce.

III obrazek: Nagle najeżdża na wystający kamień, wskutek czego wypadają mu pisanki.

IV obrazek: Z pisanek wykluwają się kurczęta w takie same wzorki, jakie były na skorupkach.

 

Rodzic odsłania pierwszy obrazek i mówi: Zbliżały się Święta Wielkanocne. Zajączki miały pełne ręce pracy, bo im kury z okolicy niosły jajka. Kto je zliczy? (dziecko liczy). Każda z kurek chciała, aby jej jajko kolorową było bajką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzelkiem w prawo - taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się szaraczki:

przeliczanie pisanek, wymienianie co jest na której?

Która jest ta, co są na niej kwiatki?

Która to, co są na niej paski? Jako która leży ta w zygzaki?

Zasłonięcie jednej - której brakuje?

 

Drugi obrazek: Zajączek wiezie pomalowane jajka, czyli pisanki na taczce, by oddać je kurom. Nagle (rodzic odsłania trzeci obrazek):

Co dalej się wydarzyło?

Dlaczego zajączkowi wypadły pisanki?

Co odczuwał zajączek?

Jednak to nie koniec przygody, bo oto... (rodzic odsłania czwarty obrazek):

Co się stało?

A co teraz przeżywał zajączek?

Dlaczego zajączki miały mnóstwo pracy?

Zabawa z wielkanocną kostką:

 

ZABAWA 1:

Do zabawy potrzebujecie KOSTKI 1. Zadaniem dzieci jest rzucenie kostką, następnie nazywają jaki wielkanocny symbol wypadł w rzucie kostką. Następnie dzielą ten wyraz na sylaby, a starsze dzieci mogą wyodrębniać głoski (KOSTKA-1).

ZABAWA 2:

Do tej zabawy potrzebujecie KOSTKĘ 2 oraz EMBLEMATY 2. Zadaniem dzieci jest rzucić kostką (przedstawione na niej obrazki są czarno-białe), następnie muszą dopasować obrazek do obrazka przedstawionego na emblematach.

 

ZAJĘCIA II:

Zabawa muzyczna ze śpiewem i pokazywaniem”Pisanka” - DLA STARSZAKÓW (Biedronki, Motyle, Słoneczka i Chmurki)

https://www.youtube.com/watch?v=TgYNrnlxsdo

Kic, kic, kic, hejże hej! ---> palcami wskazującym i serdecznym robimy “zajączka” i zginamy;

Zając pisankę namaluje, ---> palcem wskazującym prawej ręki na dłoni lewej rysujemy kółeczko;

Kic, kic, kic, hejże hej!

Zając maluje.

(2 razy powtarzamy)

 

Ko ko ko ko ko ko ko ko ---> robimy “skrzydełka” z rąk i nimi ruszamy;

Pomogę malować pisankę Twą! ---> z dłoni robimy” kołowrotek” i z góry na dół opuszczamy;

Ko ko ko ko ko ko ko ko

Pomogę malować ją!

 

Z jednej strony zając o tak, ---> prawą ręką malujemy wewnętrzną część lewej dłoni;

Z drugiej strony zając o tak, ---> prawą ręką malujemy zewnętrzną część lewej dłoni;

Kic kic kic kic ko ko ko ko ---> “zajączki”, “skrzydełka”

Razem namalują ją! ---> “kołowrotek”

do samodzielnego śpiewu i pokazywania:

https://www.youtube.com/watch?v=2YSeo-2JYkE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0FWtjVyoN0pnelfzIfZW5sP25o4TorLzwrQqhb_K9ate6MxIUKb_TmZu4

 

  • kto malował pisanki?
  • kto dołączył do malowania pisanek?
  • jakie znasz symbole Wielkanocy?
  • a czy Ty sam malujesz pisanki w domu czy ktoś ci pomaga? - możesz namalować obrazek jak wygląda w Twoim domku przygotowanie święconki (załącznik poniżej, koszyczek_wielkanocny.jpg).

Zabawa muzyczna ze śpiewem i pokazywaniem “Pisanki” - DLA MŁODSZYCH DZIECI (Krasnoludki, Smerfy, Elfy)

 

https://www.youtube.com/watch?v=zZmukr67LUc

Zając tu, zając tu, ---> palce wskazujący i serdeczny robią “zajączki” prawę i lewą dłonią;

A teraz małą zrób pisankę ---> składamy dłonie w kształt jajeczka;

i ją stłucz! ---> klaszczemy raz;

Kurczaczek pi, pi, pi, ---> prawą i lewą dłonią tworzymy “dziobki”;

Kurczaczek pi, pi, pi,

A teraz małą zrób pisankę ---> składamy dłonie w kształt jajeczka;

i ją stłucz! ---> klaszczemy raz;

 

Zając tu, zając tu. ---> rękami tworzymy uszy zająca, przechylamy się raz na prawo, raz na lewo;

A teraz dużą zrób pisankę ---> rękami tworzymy duże jajo;

i ją stłucz! ---> klaszczemy raz;

A kurka ko, ko, ko, ---> z rąk robimy skrzydełka i machamy jak kurka;

A kurka ko, ko, ko,

a teraz dużą zrób pisankę ---> rękami tworzymy duże jajo;

i ją stłucz! ---> klaszczemy raz;

 

Zając kic, zając kic. ---> skaczemy na dwóch nogach jak zając;

A wokół niego tańczą kurki z kogutem. ---> robimy skrzydełka i obracamy się wokół własnej osi;

Koszyczek ze mną zrób, ---> bierzemy partnera za rączki, naprzemiennie pociągamy raz prawą, raz lewą Koszyczek ze mną zrób,    ręką;

zatańcz wkoło tak jak kurki z kogutem. ---> obracamy się robiąc “skrzydełka”.

 

Do samodzielnego śpiewu i tańca:

https://www.youtube.com/watch?v=H_dUwQzAwLs&feature=youtu.be&fbclid=IwAR28cYezWP38dP_kAv3AwPRPB8LeBG49o4y3YLKCZHEYu75pEjgl5RKP3Pc

 

  • kto pojawił się w piosence? Jakie zwierzątka kojarzą nam się z Wielkanocą?
  • co Ty wkładasz do swojego koszyczka wielkanocnego? Narysuj i koniecznie się pochwal (załącznik poniżej, koszyczek_wielkanocny.jpg))

 Ludowa zabawa muzyczno-ruchowa “Zając”: do zabawy potrzebne będą dwa kijeczki, sznurki, paski bibuły, lub coś, co stworzy znak krzyża na podłodze. Na zmianę przekładamy nogi “na krzyż” podczas przyśpiewki. Można coraz szybciej wykonywać “przekładankę”, ale proszę uważać na nóżki żeby sobie krzywdy nie zrobić:

 

https://www.youtube.com/watch?v=5kxOmK5Q_uI&t=34s

https://www.youtube.com/watch?v=gnk0dv-q_44

 

Tam za góreczką, siedział zając

Tak nóżkami przebierając

I ty zając i ja zając

Tak nóżkami przebierając

I ja bym tak przebierał(a)

Żebym takie nóżki miał(a)

Jak ten zając!

ŚRODA 08.04

"Taniec kurcząt w skorupkach" M. Musorgskiego- na dzień dobry wykonajcie własną improwizację ruchową do utworu muzycznego .

https://www.youtube.com/watch?v=e2ziz9Z6G84 

Teraz proponuję poćwiczyć rękę. Pokolorujcie kolorowankę tak jak potraficie najlepiej.

Porozmawiajcie z Rodzicami o tym ,co znajduje się w wiklinowym koszyczku. 

Czy pamiętacie wczorajszą piosenkę ? Jeśli tak, kolorując spróbujcie śpiewać "Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne... 

 

 Dziś środa, więc zaczynamy gimnastyką. Włóżcie wygodne ubrania, uśmiechnijcie się i do dzieła.

a  „ Rodzinne spotkanie” w tej zabawie biorą udział dzieci i rodzice. Najpierw ustalamy  jakie odgłosy wydaje : Kura, kogut, kurczę. Nadajemy sobie role. Włączamy ulubioną muzykę i w rytm podskakujemy po pokoju. Na przerwę w muzyce stajemy w rodzinnym kole wydając odgłosy:

- kura – gdacze, kogut – pieje ,kurczę – popiskuje. Gdy wraca muzyka podskakujemy. Zabawę należy powtórzyć min. 3 razy. Wskazana zamiana ról.

b  Zabawa „ jajko”- wyznaczamy linię -  start  i linię – meta,. Na linii start kładziemy 3 małe piłeczki, kulki ( elementy które toczą się po podłodze).

Na linii – meta ustawiamy  koszyk. Na sygnał  Rodzica dziecko toczy jedną piłkę do koszyka, wraca jak najszybciej na linię i toczy kolejną piłkę… 

c  Zabawa „ Lis i kurczęta” – wyznaczamy teren zabawy oraz   ustalamy miejsce, gdzie będzie „ kurnik”- schronienie dla kurczaczków. Wybieramy jedną osobę, która będzie lisem. Kurczaki biegną w różnych kierunkach, gdy zobaczą lisa  - uciekają do kurnika.  Kiedy lis chowa się – kurczaki wychodzą na spacer. Ćwiczenie powtarzamy kilka  razy.

d  Zabawa „ Zające na łące” – na podłodze układamy  skakankę, sznur… w linii prostej -  będzie to rów. Dzieci - i zające  będą miały za zadanie  przeskakiwać rów ,kiedy Rodzic klaśnie w dłonie.

e  Zabawa „ Wesołe kurczątka” – dziecko z Rodzicem dobiera się parami, stają jedno za drugim. Pierwsze kurczątko przy dźwiękach tamburyna odbiega od drugiego, które stoi w miejscu. Kiedy zabrzmią dźwięki  bębenka pierwsze kurczątko zatrzymuje się , a drugie dobiega do pierwszego  i staje za nim. Podczas powtórzenia  zabawy  drugie kurczątko staje się pierwszym i prowadzi.

( wybór i dobór instrumentów, może być dowolny w zależności co dziecko posiada w domu)

f  Marsz po obwodzie koła „ Spacer baranków” – dzieci  maszerują po kole i rytmizują tekst; Bielutkie baranki sobie spacerują , na Wielkanoc wyczekują, trzymają rękę przy oczach, rozglądają się na boki, cicho  pobekując -  Bee, bee, bee.

Zabawa matematyczna "Wielkanocne bazie"

Co będzie potrzebne:

- brązowa kartka, kartka o innym kolorze

- wata lub płatki higieniczna,

- nożyczki,

- klej,

- linijka lub miarka krawiecka (dla chętnych)

Z brązowej kartki wycinamy cienkie gałązki różnej długości ( 4- 8- w zależności od wieku dziecka- im starsze tym więcej gałązek).

Rozkładamy gałązki na stole i szukamy, która jest najdłuższa, najkrótsza. Układamy je od najdłuższej do najkrótszej i odwrotnie.

Dla chętnych- mierzymy długość gałązek linijką lub miarką krawiecką i odczytujemy wynik.

Następnie przyklejamy gałązki na kolorową kartkę tworząc "bukiet". 

Do każdej gałązki doklejamy bazie kotki ( wata lub kółeczka wycięte z płatków higienicznych) w ilości odpowiadającej wiekowi dziecka .

Ostatni krok zabawy to przeliczenie białych kółeczek na każdej z gałązek i sprawdzenie poprawności wykonania zadania.

 

Wierszyk do wykorzystania w wolnym czasie :

"Kolorowe bazie" J. Ficowski

W wielkanocny dzień do domu

przyszły bazie w gości,

by pisankom po kryjomu

kolorów zazdrościć.

 

Bo ich nie pomalowano,

nikt o baziach nie pamiętał,

choć też pragną na Wielkanoc

przywdziać strój od święta.

 

Nie chcą się już dłużej bielić

chcą w zieleni żyć , w purpurze!

Czyż są gorsze aniżeli

zwykłe jajka kurze?

 

Wierszyk można wykorzystać do udekorowania wcześniej wykonanej pracy plastycznej . Życzymy wielu pomysłów 🙂

A teraz zadania od Misiowej Mamy:

Zapoznaj się ze sposobem barwienia jajek https://www.youtube.com/watch?v=HWoxszhpL-o 

Który ze sposobów spodobał Ci się najbardziej? Spróbuj wymienić kolory na jakie zostały zabarwione jajka.
Poproś mamusię/tatusia o wycięcie dziesięciu papierowych jajek. Wykorzystajcie je do zabaw w liczenie - poproś mamusię, aby rozłożyła przed tobą kilka jajeczek, a ty je przeliczysz. Następnie połóż jajeczka przed mamą i sprawdź czy poradzi sobie z liczeniem 😉 Jeśli potrafisz podziel jajeczka tak, abyście mieli po równo/mniej od mamy/więcej od mamy.


Papierowym pisankom dorysuj oczka, buzię i nosek, tak aby jedna z nich była wesoła, druga smutna, a trzecia zdziwiona.

Dzisiaj również nowe zadania w zakładce rytmika. 

WTOREK 07.04

Zabawa na powitanie:
-na raz- nogami tupiemy,
-na dwa -w ręce klaszczemy,
-na trzy- się kłaniamy,
-na cztery- ręką machamy.
Spróbujcie powtórzyć tę zabawę kilka razy, każdy kolejny raz wykonajcie w szybszym tempie.

I. Dziś nauczymy się nowej piosenki o tematyce świątecznej "Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne"
https://youtu.be/qKY9oeELKn4 

PISANKI, KRASZANKI, SKARBY WIELKANOCNE...piosenki dla dzieci

"Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne"

1. Koszyczek z wikliny pełen jest pisanek,
a przy nim kurczaczek i z cukru baranek.
Przy baranku babka, sól, chleb i wędzonka,
oto wielkanocna świąteczna święconka.
Ref. Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne,
pięknie ozdobione, ale niezbyt mocne.
Pisanki, kraszanki, całe w ornamentach,
uświetniły nasze Wielkanocne Święta.
2. Kłócił się z kurczakiem cukrowy baranek,
która najpiękniejsza ze wszystkich pisanek?
Czy ta malowana, czy ta wyklejana,
czy zdobiona woskiem i pofarbowana.
Ref. Pisanki, kraszanki...
3. Baranek z kurczakiem długo się spierali,
aż goście świąteczni do drzwi zapukali.
Wielkanocni goście czasu nie tracili,
potłukli pisanki, jajkiem się dzielili.
Ref. Pisanki, kraszanki...

Uważnie wsłuchajcie się w słowa piosenki i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
- Co znajduje się w wiklinowym koszyczku ?
- O co kłócił się kurczaczek z barankiem?
- Jak były ozdobione jajka w koszyku?
- Kto zapukał do drzwi w trakcie sprzeczki?
- Co zrobili wielkanocni goście?

Przesłuchajcie utwór jeszcze raz i próbujcie włączyć się do wspólnego śpiewania.
W ubiegłym tygodniu wykonaliście instrument, jeśli nie, to proponuję poszukać jakiegoś przedmiotu, który pomoże Wam
wybić rytm piosenki np. łyżeczki, pudełka, pokrywki od garnka ...

Na koniec zabawy spróbujcie jednocześnie śpiewać i wygrywać rytm nowo poznanej piosenki.

Zabawa ruchowa:
"Taniec kurcząt w skorupkach" M. Musorgskiego- wykonajcie własne improwizacje taneczne do podanego utworu

II. Kolejnym zajęciem, które chcemy Wam zaproponować jest wykonanie pracy plastycznej " Świąteczna pisanka".
Co będzie potrzebne?
- sylwety jajek wycięte z kartki A4 lub A5 - ilość zależy od zaangażowania dziecka,
- farbki- tylko 3 kolory- żółty, czerwony, niebieski,
- pędzelek,
- kilka talerzyków, nakrętek po słoikach...-przedmiotów, na których dziecko będzie mieszało farby.
Zaczynamy zabawę:
Mamy tylko 3 kolory, a chcemy, aby nasze pisanki były bardzo kolorowe. Zachęcamy dzieci do mieszania barw.
Zaczynamy od dwóch kolorów - np. żółtej i .......Więcej nie podpowiemy. Działajcie, mieszajcie, uzyskujcie nowe kolory.
Utworzone przez Was barwy wykorzystajcie w dekorowaniu sylwet jajek.
Ciekawe jesteśmy, jak praca się udała. Czekamy na zdjęcia.

A teraz zadania od misiowej mamy :) 

Narysuj żółtego kurczaczka. Jeśli potrzebujesz pomysłu jak to zrobić, znajdziesz go tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=fFvixdpdsjc 


Mamusia/tatuś przeczyta Ci wiersz "Jajko" Jana Brzechwy http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_j01.html
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
Jak zachowywało się jajko?
Czy kura dawała mu dobre rady?
Co się stało z jajkiem?


Pobaw się z mamą/tatą w zajączkowego berka.
Zabawa jest odmianą zwykłego berka. Tylko, że będziecie się "gonić"… kicając. Uważajcie, aby było bezpiecznie

Pojawiły się nowe zadania w zakładkach: religia, angielski, logopedia i rewalidacja

PONIEDZIAŁEK 06.04

W tym tygodniu zaczynamy przygotowania do Świąt Wielkanocnych.

  1. Ćwiczenia oddechowe- kolorowe piórka- Jeśli nie macie w domu piórek mogą to być skrawki papieru/kawałek folii aluminiowej. . Dzieci kładą piórko na otwartej dłoni przysuniętej do ust. Następnie dziecko zdmuchuje piórko, pamiętając o prawidłowym torze oddechowym (wdech nosem, wydech ustami).
  2. Pisanki- do tego zadania potrzebne będą: 10 wyciętych z białej kartki jaj, (Uwaga- jaja mogą być różnej wielkości), kredki/mazak/farba.

Rodzic czyta wiersz, dziecko uważnie słucha:

Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza ma kreski
Druga – kółka zielone
Trzecia - drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta – gwiazdki świecące
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta – ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I dziesiąta – największa - piękna, przystrojona w kolory tęczy
Dumne są z nich dzieci wszystkie.

  • Następnie dziecko omawia wygląd jajek, jakie zapamiętał z wiersza.
  • Ozdabianie papierowych pisanek na podstawie wiersza “Pisanki”- Rodzic czyta kolejny raz wiersz, a dziecko maluje odpowiednie wzory.
  • Gdy już wszystkie papierowe jajka będą gotowe przeliczamy pisanki (do 10) i dopasowujemy liczebniki porządkowe ( trzecia, piąta itd.) do odpowiedniej pisanki.

 

  1. Eksperyment- Jak sprawdzić, czy jajko jest świeże?

Do eksperymentu są potrzebne: dwie szklanki, wodą i dwa jajka- dla porównania różne terminy ważności.

Nalewamy do obu szklanek wodę do lekko ponad połowę szklanki. Prosimy dziecko, aby włożyło do każdej szklanki po jednym jajku i obserwowały co się z nimi dzieje. Czy w obu szklankach jajka zachowują się tak samo? Jajko, które opada na dno jest świeże, a to, które jest nieświeże, unosi się do góry.

Link do eksperymentu na YT: https://www.youtube.com/watch?v=F0got4S2ky8 .

 

  1. Wielkanocne kodowanie- pisanki kolorowe- ćwiczymy mowę i myślenie. W załączniku dołączam Kartę pracy pt. „Zakodowane pisanki”.

Należy wydrukować, bądź samemu narysować jak w przykładzie taką kartę pracy.

Następnie wyciąć  z dzieckiem z drugiej str Karty pracy pisanki różnej wielkości i koloru (można samemu takie pisanki stworzyć z papieru i pokolorować według wzoru).

Głównym celem tego zadania jest ułożyć pisanki w tabeli według kodu, na pierwszej stronie z Kart pracy. Zadanie rozwija myślenie logiczne u dziecka, doskonali stosowanie pojęć matematycznych, uczy kategoryzowania, usprawnia mowę.

 

  1. Sposób na proste dekoracje Wielkanocnego stołu: Przedstawiam kilka pomysłów na Wielkanocnego

zajączka, które możecie wykonać wspólnie, świetnie się przy tym bawiąc:

  • Słodki zajączek ze skarpety- zastosowanie skarpetki bez pary ;)

Link do instrukcji:

https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2tsyIcuzJ6xEs9_ofiUmODytzLca6-IPcjFVyy_o5JZ19KvG3JSd0XTQU

  • Zajączek Wielkanocny ORIGAMI- Zajączek origami to najtańsza i ekologiczna dekoracja wielkanocnego stołu. Potrzebujecie jedynie kartki papieru, może być nawet karta z gazety, zręcznych palców i pomocy Rodziców. Projekt jest czasochłonny i pracochłonny, ale efekt nagradza. 

Orgiami-sztuka składania papieru, pochodząca z Chin, rozwinięta w Japonii i dlatego uważa się ją za tradycyjną sztukę japońską. Na słowo origami składają się dwa japońskie znaki – ori czyli składać lub zginać oraz kami tzn. papier.
Tzw CZAROWANIE Z PAPIERU ;)

Poniżej podaję link do instrukcji na YT:

https://www.youtube.com/watch?v=Wo9pQmOYkZw&feature=share&fbclid=IwAR1rVM_VdyfT5jNw0_Usj-1YTN3uLA2yrT6jYsDhsz-MfmCuATHH8JfCX8w

https://www.youtube.com/watch?v=8w6lrwnpTSc

 

A teraz zadania od Misiowej Mamy 

Przygotujcie jajeczny eksperyment. Na jego efekty będzie trzeba czekać, bo aż do wtorku, ale WARTO 🙂 Cierpliwość to bardzo potrzebna cecha 😉 https://www.youtube.com/watch?v=8ywdW2eRyTE


Przygotujcie zajączki-słodziaki.

https://www.facebook.com/onelittleproject/videos/559347998027322/UzpfSTQzNjI0MDk3NjQ0MTIzMjozMDE3NzE0MDk0OTYwNTYx/


Zastanówcie się wspólnie, co przygotujecie pysznego na święta. Oglądnijcie książki kucharskie lub przepisy na internecie. Poproście mamusię, aby pokazała Wam kuchenne przyrządy i urządzenia. Spróbujcie je nazwać