PIĄTEK 29.05

Na dobry początek dnia, rozruszamy się z Tymkiem

https://www.youtube.com/watch?v=ljcdMrESwUs

 Teraz czas na zagadki! Zgadki o zwierzątkach domowych!

 

Jest to bardzo czuję zwierzę,

W nocy domu pilnie strzeże

Usłyszycie go z daleka

Gdy na obcych głośno szczeka (piesek)

 

Ma pazurki, mocno drapie

Szczury płoszy, myszki łapie (kotek)

Ma długie uszy, futerko puszyste

 

Ze smakiem schrupie sałaty listek (królik)

W morzu, rzece lub akwarium pływa,

I wszyscy mówią że się nie odzywa (ryba)

Podobnie jak ślimak ma domek własny

Ale zamiast jednej nogi ma ich aż cztery (żółw)

Zakrzywionym dziobem skrzeczy

Niestworzone rzeczy,

Ale łatwo się przekonać,

Że powtarza słowa po nas (papuga)

Wybierzcie swoje ulubione zwierzątko i spróbujcie je stworzyć z tego co macie w domku! Tutaj parę inspiracji:

 

https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk03M19xkjMl5ZM092CK0GAczHPowWQ:1590662248304&source=univ&tbm=isch&q=praca+plastyczna+zwierz%C4%99ta+domowe&sa=X&ved=2ahUKEwi_1ZHSrtbpAhWnw8QBHbWQB6UQsAR6BAgJEAE&biw=1299&bih=669

Słuchanie opowiadania Olgi Masiuk „Zwierzątko”.

 

Rodzic czyta treść opowiadania.

– Zgodzili się! – Jacek wpadł do sali.

– Kto i na co? – Marysia spojrzała zza okularów.

– Rodzice na psa!

Dzieci otoczyły Jacka kołem. Od dawna wiadomo było, jak marzył o psie. Wciąż o nim mówił.

– Tata szuka przez internet, bo chce, żeby był rasowy.

– A ty? – Nie musi być rasowy w ogóle. Chcę tylko, żeby był Puckiem.

– Kim?

– Puckiem. Żeby miał tak na imię.

– Jak znajdziesz psa, który ma na imię Pucek? – zdziwiłem się.

– Oj, Paku, Paku. Od razu będę wiedział, że to Pucek – wyjaśnił Jacek, choć i tak nie bardzo

rozumiałem. – Tata przeglądał wczoraj różne strony w internecie, bo chce, żeby pies miał

rodowód i nie był podrabiany. Tak mówi.

Jacek cały dzień był bardzo zadowolony. Następnego dnia okazało się, że jego tata już znalazł

zwierzaka przez internet i w sobotę jadą z Jackiem do Kołobrzegu, bo tam znajduje się hodowla

psów.

– Tata mówi, że ten pies będzie bardzo drogi, ale prawdziwy – powiedział Jacek.

– A jaki miałby być? – zdziwił się Staś. – Zmyślony?

Jacek jednak nie zwracał uwagi na żadne komentarze.

– Obiecał mi tylko, że będzie Puckiem.

W poniedziałek wszyscy czekaliśmy zniecierpliwieni na Jacka. Tata odprowadził go

do przedszkola. Nie wyglądał na szczęśliwego, za to Jacek promieniał. Za nimi zaś dreptał mały

śmieszny kundelek z wesoło zawiniętym ogonkiem. Obiegł całą salę i obwąchał buty naszej pani.

Merdanie ogonem wyrażało chyba najwyższą aprobatę. Zdziwił się nieco na mój widok, ale

szczeknął w końcu dość przyjaźnie. Wpadł też do kuchni i po sekundzie wypadł z niej, ruszając

pyskiem. Za nim wypadła rozzłoszczona pani Asia.

– Ukradł parówkę – krzyczała. – Co to za potwór?!

Potwór tymczasem odnalazł Jacka i ukrył się za nim, przytulając się do jego łydek.

– Nie bój się, Pucku – powiedział Jacek. Wszyscy zamarliśmy, bo być może Pucek mógł się nie

bać, ale my wszyscy trzęśliśmy się ze strachu przed panią Asią. Na szczęście tata Jacka przybył

z pomocą.

– Najmocniej przepraszam za niego. Jutro przywiozę parówki, a teraz już go zabieram. Chodź!

– krzyknął do psa, ale ten się nie ruszał. W końcu tata Jacka wziął głęboki oddech:

– Chodź… Pucek.

Na dźwięk tego imienia piesek rzucił pani Asi wyzywające spojrzenie i pobiegł za tatą Jacka.

Kiedy oniemiała pani Asia schowała się do kuchni, otoczyliśmy naszego kolegę.

– To był pies z rodowodem? – wykrzyknął Tomek. – Przecież to jakiś…

– Pucek – szybko wszedłem Tomkowi w słowo, czując, że Jacek może się pogniewać.

Mój przyjaciel spojrzał na mnie z wdzięcznością.

– Wiedziałem, Paku, że ty od razu rozpoznasz w nim Pucka! Nie, nie ma żadnego rodowodu.

Jechaliśmy z tatą do tego Kołobrzegu. I zatrzymaliśmy się na stacji benzynowej. I Pucek wskoczył

nam do samochodu. Na stacji pan powiedział, że ten pies się błąkał od dwóch tygodni i że oni nie

mogą go już dłużej dokarmiać. A ja od razu poznałem, że to Pucek.

– A co twój tata na to?

– Powiedział, że w życiu nie widział tak brzydkiego psa i zadzwonił do Kołobrzegu, że nie

przyjedziemy – odparł z dumą Jacek.

Po wysłuchaniu opowiadania rodzic zadaje dzieciom pytania do tekstu:

- O jakim psie marzył Jacek?

- Jaki był pies Jacka?

- Skąd Jacek wziął swojego psa?

 

Rodzic jednocześnie informuje o zasadach zachowania bezpieczeństwa wobec nieznanych zwierząt:

- Jak mogą zachowywać się zwierzęta (spotkane na ulicy, podwórku)?

- O czym powinniśmy pamiętać w kontakcie z nieznanym zwierzęciem? (nie drażnić; stoimy spokojnie i bez ruchu, gdy pies nas wącha, nigdy nie dotykamy nieznanych zwierząt; gdy chcemy pogłaskać psa zawsze musimy o to zapytać jego właściciela)

- Jak powinniśmy się zachowywać, gdy podczas spaceru widzimy za ogrodzeniem psa? (trzymamy ręce z dala od ogrodzenia, za którym jest pies)

- Jak powinniśmy się zachowywać, gdy podczas pobytu w zoo oglądamy zwierzęta na wybiegu, np. słonia, lwa, foki? (w zoo stoimy w wyznaczonych miejscach)

- Jak należy się zachować, gdy atakuje nas pies? Rodzic pokazuje dzieciom pozycję, jaką należy przyjąć, gdyby przypadkiem zaatakował je pies – przede wszystkim nie należy uciekać, trzeba rzucić się na ziemię, skulić się, chowając głowę pomiędzy ramionami – pozycja bezpieczna – gdy pies na nas skacze zwijamy się w kłębuszek – dziecko klęczy, głową dotyka podłogi, ręce przyciągnięte do tułowia, kciuki schowanew pięści, pięści przyciśnięte do uszu).

 

 Video Prezentacja – „Pozycja bezpieczna, gdy zaatakuje pies”.

https://www.youtube.com/watch?v=CLyttarov1E

MISIOWA MAMA:

 Sprzątanie po sobie to bardzo ważna umiejętność. Posłuchajcie wierszyka o porządkach w domu i przedszkolu (Źródło: https://miastodzieci.pl/piosenki/o-zabawki-zawsze-dbamy/ )

O zabawki zawsze dbamy

po zabawie posprzątamy.

Już samochód na wirażu:

pędzi prędko do garażu.

Lalki siedzą równo w rzędzie:

bałaganu dziś nie będzie!

Klocki ułożymy w kątku.

Krzyś pilnuje dziś porządku.

Każdy przedszkolaczek wie

po zabawie sprząta się.

Posprzątaj swój pokoik/miejsce do zabawy najpiękniej jak potrafisz.

Dyżurni w przedszkolu często pomagają paniom przy posiłkach np. rozkładają sztućce. Poćwiczcie w domku nakrywanie do stołu. Ciekawą filmik na ten temat znajdziecie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=OWsTnxpxxH4

Czas na muzyczną gimnastykę!

Poćwiczcie z piosenką https://www.youtube.com/watch… 

CZWARTEK 28.05

Dzień dobry w czwartkowy poranek.

Dzisiaj zaczniemy dzień grając z rybką Mini - Mini na cymbałkach.

Wszyscy gotowi? Zaczynamy.

Na ekranie pojawią się cymbałki i zostanie odegrana melodia. Twoim zadaniem będzie jej powtórzenie. Szczegóły znajdziesz w instrukcji gry.

Posłuchaj, zapamietaj i powtórz usłyszane dźwięki.

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/cymbalki

Brawo!!!

A teraz przeniesiemy się w świat naszych pupilów. Czy znacie psi język? Nie?To posłuchajcie piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=C2j3BhxIey0

 

Mama/tata czyta ,,Opowiadanie o Mateuszku"  Stefanii Szuchowej

Jestem sobie Mateuszek

Kocham zwierzęta i wciąż

Nowe mieć muszę.

 

Najpierw żółwia od mamy dostał

Lecz szybko o nim zapomniał

Bo taki twardy, nie ma futerka

- teraz chcę mieć kundelka.

 

 Kundelek piszczy, w oczy zagląda

A nasz Mateusz za kotkiem się ogląda.

Bo tak fajnie mruczy i kłębuszek gania

- pasuje do mojego mieszkania.

 

Po trzech dniach zabawą znudzony

Zapragnął mieć rybki- welony.

Bo tak niewiele zjadają

I pięknie w akwarium wyglądają.

 

A następnego dnia przyniósł do domu jeża.

Zwierzęta coraz bardziej stłoczone.

Smutne i nie nakarmione.

 

Z pomocą przyszła im wróżka:

Ten chłopiec nie ma serduszka

ja kocham zwierzęta szczerze

a w miłość Mateusza nie wierzę,

zabieram was więc wszystkie.

Źle zwierzętom z taki panem.

 

Rzecze na to pies – ja jednak z nim zostanę.

Na pewno gdy mnie samego zastanie.

Zrozumie na czym polega kochanie.

Mateusza nic nie zmieniło!

Zostawił psa pod sklepem

I psie się zgubiło.

 

Wtedy mała dziewczynka do psa zagadała:

„Byłbyś wpadł pod samochód, malutki!

Uważać trzeba.

Ach jaki ty jesteś chudziutki!

Chcesz chleba?

Chodź ze mną.

Będziesz mógł biegać tam,

Sam i nie na sznurku...

Będzie ci dobrze,

 

Chodź! Już nie znajdziesz pana

Choćbyś tu czekał do rana.

No, choć że ze mną nieboże.

Nie wiesz, że w mieście pies

Sam, być nie może!

 

a teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

- czy Mateusz był przyjacielem zwierząt?

- Czy zwierzętom dobrze było z Mateuszem?

- czy chciałbyś mieć takiego pana będąc psem?

- dlaczego wszystkie zwierzęta odeszły, a został tylko pies?

 Świetnie! Bardzo ładnie odpowiedziałyście!

 

Opowieść ruchowa z elementami pantomimy „Spacer z psem”.

- dziecko za pomocą gestów, ruchów, mimiki próbuje oddać emocje, wrażenia towarzyszące kontaktom z psem.

MISIOWA MAMA: 

1. Czy pamiętasz imiona dzieci z Twojej przedszkolnej grupy? Spróbuj wymienić ich jak najwięcej. Narysuj portret swojej ulubionej koleżanki/ulubionego kolegi.


2. W przedszkolu jest mnóstwo kącików zainteresowań. Na parapecie w Twoim pokoiku/wybranym pokoju stwórzcie kącik plastyczny.


3. Pobawcie się z mama/tatą do piosenki „A ram sam sam” https://www.youtube.com/watch?v=k7AsdUIXR4s

ŚRODA 27.05

Dzień Dobry w nowym dniu :) zaczynamy od zabawy z liczeniem!

Każdy w domu ma klamerki ( zwane też spinaczami do bielizny), dzięki nim możemy wymyślić bardzo dużo ciekawych zabaw czy gier. Poniżej przykład, który może stanowić inspirację! Ne masz drukarki? Nic nie szkodzi !! wszystko można zrobić samodzielnie. Ciekawe jesteśmy waszych pomysłów !!

https://ztorbynauczycielki.pl/dzialania-matematyczne-w-psim-towarzystwie/

https://www.nebule.pl/zabawy-dla-dzieci-z-klamerkami/

Czas się poruszać ! 

Dzisiaj się też trochę poruszamy !! zaproście kogoś do ćwiczeń ! mamę, tatę, babcię, siostrę brata, kogo tylko chcecie !! poniżej propozycja zabawy ( można ją wykonać również na podwórku z wykorzystaniem kredy).

https://www.youtube.com/watch?v=QLulnqyXCjs

Kolejny dzień domowego przedszkola 🙂 Pracujecie znakomicie 🙂
1. W przedszkolu często bawimy się w zabawy matematyczne. Poproś mamusię/tatusia o przeczytanie wiersza Danuty Wawiłow: „Bajka nowa prostokątna i kwadratowa” http://maja-literatura.blogspot.com/2014/05/bajka-nowa-prostokatna-i-kwadratowa.html
Pobawcie się w wyszukiwanie w domku przedmiotów w kształcie kwadratów i prostokątów.


2. Pamiętacie przedszkolne dni? Jest czas na zabawę, naukę, gimnastykę. Można śmiać się do woli, śpiewać, ale czasem trzeba być cichutko, żeby nawzajem sobie nie przeszkadzać np. gdy pani mówi coś ważnego. Zbudujcie ciszę z piosenką wydawnictwa „Bliżej Przedszkola”
https://www.youtube.com/watch?v=q6fqaaZG1ug


3. Poćwiczymy słuch! Mamusia/tatuś schowa głośno tykający budzik w pokoju (jeśli nie macie w domku budzika, może to być telefon komórkowy z włączonym dźwiękiem np. https://www.youtube.com/watch?v=jDMeD83isak
Waszym zadaniem jest odnalezienie budzika/telefonu. Możecie zamienić się rolami i mamusia będzie szukać schowany przez Was „tykający” przedmiot.
Źródło zabawy: https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/metodyka/os_a_met_cz

Pojawiły się również nowe zadania w zakładce: religia

WTOREK 26.05

Zaczynamy dzisiaj od zabawy z muzyką !

Posłuchajcie piosenki „Każdy ma jakiegoś bzika” zastanówcie się o jakich zwierzakach jest ta piosenka! https://www.youtube.com/watch?v=tM5IjUBVSfY

Wymyślcie jak można pokazać piosenkę za pomocą gestów, może uda wam się wymyślić jakiś układ (czyli swój taniec do piosenki). Zadanie dla chętnych oraz grupy BIEDRONKI- przypomnijcie sobie wszystkie znaki zwierząt z piosenki w języku migowym !

Brawo ! jednym z bohaterów piosenki była RYBKA. Zapraszamy do wspólnego wykonania ryby! Tutaj znajduje się inspiracja https://dzieciakiwdomu.pl/2016/09/rybki-kukielki-z-piankowych-lapek-praca-kreatywna-dla-dzieci.html Wystarczy kawałek papieru nawet biały, w kratkę, linie czy jakikolwiek, który macie w domu. Odrysujcie swoją rękę i ją wytnijcie, przekręćcie na bok i już mamy kształt ryby. Domalujcie oczy, łuski, płetwy. Wasze rybki mogą stać się miejscem do ćwiczenia szlaczków, literek czy cyferek- pomysłów jest wiele. Ciekawe jesteśmy jak będą wyglądały wasze prace 😊 Pamiętajcie o przesłaniu nam chociaż jednego zdjęcia- będzie nam baaardzo miło.

Powodzenia!

Dzis Dzień Mamy! Postaraj się, aby cały był wypełniony niespodziankami, całuskami, przytuliskami i uśmiechami. Jeśli potrafisz: przygotuj śniadanko dla mamy, zrób dla mamusi domowy salon piękności i zrób jej piękny makijaż, wręcz laurkę. Powiedz Mamusi za co ją kochasz, a na dobranoc opowiedz jej piękną bajkę. Ja też jestem mamusią – będzie mi miło, jeśli na stronie Misiowa Mama napiszecie mi parę ciepłych słów pod postem: „Misiowa Mamo, życzę Ci..”

Nowe zadania z logopedii :) 

Kochane dzieci narysujcie portret swojej mamy. Ozdóbcie serduszka w ramce i  wręczcie mamusi piękny prezent z okazji jej święta (plik do pobrania poniżej)

PONIEDZIAŁEK 25.05

Po weekendzie wszyscy są na pewno zwarci i gotowi do nauki i zabawy, więc zaczynamy!

W tym tygodniu porozmawiamy o zwierzętach domowych.

 

Zwierzęta możemy podzielić na kilka grup:

Zwierzęta hodowlane, czyli takie, które człowiek hoduje, aby czerpać korzyść –np.: krowy, świnie, owce, kury, kaczki itp. - dzięki nim mamy mięso, wełnę, pyszne mleko i jaja.

 

Zwierzęta dzikie, czyli, takie, które żyją na wolności i nie są oswojone przez człowieka, np. żyjące w lasach – lisy, jelenie, ptaki itp.

 

Zwierzęta egzotyczne, to z kolei te, zwierzęta, których naturalnym środowiskiem są kraje egzotyczne – np.: słonie,  lwy, żyrafy itd. My możemy podziwiać je w zoo.

 

Ostatnią grupą zwierząt, są zwierzęta domowe. Do tej grupy zwierzaków należą wszystkie zwierzęta udomowione, czyli oswojone przez człowieka. Mieszkają one w domach razem z ludźmi i często traktowane są jak członkowie rodziny. To nasi pupile i przyjaciele. Najczęściej są to psy i koty, ale także chomiki, świnki morskie, miniaturowe króliczki, papugi, czy rybki. Są one całkowicie zależne od człowieka i aby były szczęśliwe, ludzie muszą przestrzegać podstawowych zasad.

Czy już wiecie, jakie to zasady? Czy wiecie, czego potrzebują nasze domowe pupile, aby być zdrowe i radosne?

Proszę, aby każde dziecko samodzielnie wymyśliło, odpowiedzi na powyższe pytania i uzasadniło, dlaczego zaspokajanie potrzeb jest konieczne (karmienie, pojenie, miejsce do odpoczynku-legowisko, klatka itp., czas na odpoczynek, na zabawę (spacery), dbałość o zdrowie – opieka weterynaryjna-szczepienia, ewentualne leczenie, itp)

Z odpowiedzi stworzymy „Kodeks przyjaciela zwierząt.”

Będzie to ilustrowany zbiór obowiązków, które spoczywają na każdym posiadaczu zwierząt.

Przy pomocy rodziców, na kartce A4, wykonujemy taki kodeks - rodzice pomagają w spisaniu zasad, dzieci wykonują ilustrację – np. karmienie – rysujemy np. miskę. Można wykonać kodeks ogólny, lub dostosowany do konkretnego zwierzęcia.

Pochwalcie się swoimi kodeksami, przysyłając ich zdjęcia e-mailem na adres przedszkola!

 

Taniec ze wstęgą.

Kodeksy gotowe, więc czas na odrobinę ruchu. Włączamy dowolną, ulubioną piosenkę i ilustrujemy muzykę ruchem, poruszając wstęgą (kawałek wstążki, tasiemki, pasek bibuły) i kreśląc nią różne kształty w powietrzu.

 

Gra matematyczna - „Memo 6”

Pomoce: samodzielnie wykonane karty z liczbami od 1 do 5 (około 30 sztuk) lub kartoniki

z liczbami.

Przebieg gry:

Układamy karty (liczbami do dołu) w prostokąt 5 na 6 kart i objaśniamy zasady. Każdy uczestnik odkryje jedną kartę i zostawia ją odkrytą na swoim miejscu. Osoba,która odkryła kartę z najmniejszym wynikiem rozpoczyna grę – zakrywa odkryte karty i odkrywa trzy dowolne. Sprawdza, czy na przynajmniej dwóch kartach po dodaniu będzie suma 6. Jeżeli jest, zabiera ze stolik karty dające sumę 6 (jeżeli są to trzy karty zabiera wszystkie, jeżeli dwie zabiera dwie, trzecią zakrywa). W ten sposób uczestnik zdobywa 1 punkt. W nagrodę odkrywa kolejne, tym razem dwie karty. Jeżeli jest na nich suma 6, zabiera je do swojego magazynu i zdobywa drugi punkt. Czynność powtarza do momentu, w którym nie będzie miał sumy 6. Wtedy odkrywanie kart zaczyna kolejna osoba. Gra kończy się, gdy wszystkie karty zostaną odkryte. Wygrywa osoba, która miała najwięcej sum 6.

Powodzenia!

MISIOWA MAMA: 

Dzieci to eksperci od przedszkolnych spraw 😉 Przyszły tydzień poświecimy na zagadnienia...przedszkolne 🙂 Witamy w domowym przedszkolu, gdzie mamusia/tatuś może poczuć się jak dziecko!

W przedszkolu życie biegnie według rytmu zwanego: ramowym rozkładem dnia. Zaplanuj dzisiejszy dzień tak jak w przedszkolu. Poproś mamusię/tatusia o rozpisanie go na kartce. Zaplanuj czas na: posiłki, zabawę, mycie rączek, gimnastykę i naukę w Misiowym Przedszkolu
Niespodzianka! W dzisiejszym przedszkolu to mamusia/tatuś będzie dzieckiem 😊 Przeprowadź z rodzicem zajęcia plastyczne i pokaż jak prawidłowo myc rączki.


Naucz mamusię/tatusia zwrotki piosenki, którą pamiętasz z przedszkola.

pliki do pobrania