PIĄTEK 03.04

Dzień dobry.
Rozpocznijmy dzień ćwiczeniami, zaproś do zabawy rodzeństwo, mamę i tatę.

https://www.youtube.com/watch?v=z4mi-K4HnPI&t=61s  


Posłuchajcie piosenki o farmie, pt. „Stary Donald farmę miał” i spróbujcie zaśpiewać powtarzające się fragmenty razem z piosenką. https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ 
Może uda się wam wymienić, jakie zwierzęta były w piosence?


A teraz zagadki słuchowe. Spróbujcie odgadnąć jakie to zwierzę? https://www.youtube.com/watch?v=vQbS0Dm0CjA 
Czy macie w domu figurki zwierzątek z wiejskiego podwórka? Jeśli tak to wybudujcie im zagrodę lub domki z klocków, tak jak na farmie.


Krowy dają mleko, kurki jajka każde zwierzę mieszkające na farmie ma jakieś zadanie, a jakie zadanie ma piesek? Spróbujcie odpowiedzieć.
Wykonajcie dzisiaj pieska metodą origami. Potrzebne będą : – dwie kartki mogą być kolorowe – ołówek i gumka – kredki, mazaki – nożyczki i klej – dwie sprawne ręce A tu dla was instrukcja, jak wykonać pieska:

https://www.youtube.com/watch?v=_O2KVvhWQ3E&t=2s 

Jeśli wolicie to możecie również zrobić tylko głowę psa nakleić ją na kartce i dorysować tułów, nogi ... i co jeszcze? Powodzenia!


A może zrobicie domek dla pieska i dla siebie? Spróbujcie skonstruować taką budowlę z wielkiego kartonu, a jeśli nie macie to po prostu wykorzystajcie krzesła, małe stoliki, które można nakryć kocem czy dużym ręcznikiem a w środku na podłodze połóżcie koc i poduszki. Prawda że przytulnie? Zaproście do domku pieska jeśli macie, albo kota lub ulubioną maskotkę.


Wesołej zabawy!

Trochę zadań od misiowej mamy : 

Spróbujcie skonstruować własną grę planszową na temat związany ze zwierzątkami domowymi. Wspólnie wymyślcie zasady gry i jej przebieg. Czego potrzebujecie? Papier, kredki i pionki, za które mogą posłużyć drobne przedmioty dostępne w domu. I oczywiście niezbędna będzie Wasza niesamowita i niczym nieograniczona wyobraźnia 🙂

Pobawcie się w zabawę ruchową: "Sprytny kotek". Mamusia/tatuś przywiąże długi szalik do dwóch krzeseł, a waszym zadaniem będzie przejście pod nim tak, aby go nie dotknąć. Jeśli będziecie mieć ochotę mamusia możne przywiązywać go coraz niżej i niżej 🙂 Będzie to świetna zabawa i ...gimnastyka!

Posłuchajcie bajki: "Mały Miś i pomocne dłonie" w wykonaniu misiowego wujka Maciej Barański https://www.youtube.com/watch?v=IMCsTfyTdWE  
Pomyślcie, co dobrego możecie zrobić dla bliskiej osoby, której dawno nie widzieliście. Może zadzwonicie do niej? Nagracie dla niej krótki filmik? Wyślecie e-mailem zdjęcie na którym trzymacie plakat: "Kochamy cię"...Zróbcie coś dobrego!
I jak w każdy piątek - zaplanujcie rodzinny relaks.

CZWARTEK 02.04

Kochane dzieci!
Dziś czwartek, zapraszamy więc do wspólnego śpiewania!
Wysłuchajcie piosenki, spróbujcie zaśpiewać ze Śpiewającymi Brzdącami i... uwaga! Zapamiętajcie jak największą ilość szczegółów z filmiku.

https://youtu.be/QT-2bnINDx4 

A teraz poćwiczymy naszą pamięć 🙂

Zapraszamy do Quizu.

Odpowiedzcie na pytania:

1. Kto zapukał do drzwi?
2. Ilu było gości?
3. Czego chcieli goście?
4. Do kogo przyszły wirusy?
5. Jakiego koloru były wirusy w piosence?
6. Czy był czarny wirus?
7. Czego chciały wirusy?
8. Czym można wystraszyć wirusy?
9. Jakiego koloru było mydło?

Za każdą prawidłową odpowiedź otrzymujecie 1 punkt. A teraz podsumujcie zebrane punkty i sprawdźcie, jak Wam poszło!

1-3 punkty - nieźle!
Ćwicz dalej! Może obejrzysz filmik jeszcze raz?

3-6 punktów - świetnie! Zapamiętałeś bardzo dużo!

6-9 punktów - doskonale!
Jesteś mistrzem spostrzegawczości!

Dadatkowo zachęcamy do obejrzenia wspólnie z rodzicami filmiku (nagrodzonego wieloma nagrodami) z okazji DNIA ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU :) 

Poniżej w plikach znajdują się również szczegóły akcji do której serdecznie zapraszamy !! "Zaświeć się na niebiesko"- wystarczy ubrać się na niebiesko, wykonać pracę plastyczną pt. "Zapal się na niebiesko". 

Zadania z Misiową mamą :)

Czy wiecie jakie produkty dają nam zwierzęta? Otwórzcie lodówkę i spróbujcie je odnaleźć. Jeśli macie ochotę - obejrzyjcie film edukacyjny: "Skąd się bierze mleko"
https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik

Narysuj biedroneczkę. Małą podpowiedź jak to zrobić, znajdziesz tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=bTypDkh-nEc&list=PLn3ozp_pWTCpn1jo2zK9-nmyqCivCvZwL&index=1 

Zatańczcie do piosenki: "Kaczuszki" https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo 
Czy wiesz jak wygląda "kaczy chód"? Mamusia będzie teraz mamą kaczką (lub tatuś - kaczorem) i kaczym chodem będzie poruszać po całym domku, a ty za nią. Mama będzie przyspieszać, zwalniać, wejdzie nawet pod stół. Nie zgub się kaczuszko! Rób dokładnie to, co mama i chodź za nią krok w krok

Dobrej zabawy!

Przypominamy o wysyłaniu zdjęć waszych prac, aktywności i posobów spedzania czasu !! POWODZENIA :) 

W zakładce religia i zajęcia dodatkowe-->rewalidacja nowe zadania do wykonania !! 

ŚRODA 01.04

Na dobry początek dnia, ruszamy się z miejsca i zaczynamy ćwiczenia!

https://www.youtube.com/watch?v=-3eixiW8qs4 zaproście rodziców, rodzeństwo, poćwiczcie wszyscy razem, jeżeli się uda!

 Posłuchajcie wiersza J. Tuwima „Trudny rachunek”

Szły raz drogą trzy kaczuszki,

grzecznie, że aż miło:

pierwsza biała, druga czarna,

a trzeciej nie było.

 

Na spotkanie tym kaczuszkom

trzy znajome wyszły:

pierwsza z krzaków, druga z gniazda,

trzecia prosto z Wisły.

 

Siadły wszystkie na ławeczce,

wtem kaczuszka krzyczy:

„ile jest nas wreszcie razem

Kto nas wreszcie zliczy?”

 

I nie mogły się doliczyć,

nic nie wyszło z tego,

więc do domu, choć to kaczki,

wróciły gęsiego.

 

„Trudne rachowanie” – rozmowa na temat wiersza; przeliczanie w zakresie 5.

 

- Nasze kaczuszki miały problem, bo nie potrafiły policzyć siebie nawzajem – dzieci liczą kaczki i podają ich liczbę. Można odszukać wśród cyfr (np. rozsypanych), jeżeli dziecko je zna.

 

- dziecko szuka zagubionej kaczki, przeliczając liczebniki porządkowe i wskazuje, której kaczki brakuje.

„Stukot końskich kopyt” – wysłuchiwanie dźwięków i odwzorowywanie ich liczmanami.

 

Dzieci szukają zaginionej kaczki. Okazało się, że wszystko wiedzą konie z zagrody. Jeden z nich  powiedział, że chętnie nam powie gdzie ostatnio widział kaczuszkę, ale zanim to zrobi chciałby żebyście wykonali zadanie. Za chwilę usłyszycie uderzenia końskiego kopytka. Waszym zadaniem będzie policzyć uderzenia kopyt i ułożyć przed sobą tyle liczmanów (mogą to być nakrętki, guziki, wykałaczki itd), ile będzie uderzeń. Słuchajcie uważnie.

(wystukujemy dźwięki w zakresie od 1 – 10)

Dzieci układają przed sobą liczmany odzwierciedlające ilość uderzeń.

Świetnie, koń w podziękowaniu za wykonanie tego zadania udzieli nam wskazówki gdzie należy szukać kaczuszki. Otóż powiedział, że ostatnio widział kaczuszkę chodzącą z kurą i kogutem – i teraz tam musimy się udać.

 „Zbieramy ziarenka” – zabawa z wykorzystaniem kostki dydaktycznej.

 

Kura i kogut dali nam zadanie: będzie to  zbieranie ziarenek (np. pestki dyni, słonecznika) w takiej ilości jaką wskaże liczba oczek wyrzuconych na kostce – zobaczymy któremu zespołowi uda się najszybciej pozbierać wszystkie ziarenka. Zespół rodziców (rodzeństwa) czy dziecka? Rzucamy kostką 3 razy.

Wszyscy spisaliście się na medal – dlatego teraz kogut i kura mogą udzielić nam wskazówki. Otóż okazuje się, że ostatnio widzieli kaczuszkę, jak rozmawiała z krówką. Dlatego też teraz wybierzemy się do krowy.

 „Studnia” - zabawa utrwalająca stosowanie określeń odnoszących się do położenia przedmiotów w przestrzeni.

 

Krowa oznajmiła, że widziała kaczuszkę przy studni, a tam są pszczółki, które doskonale widzą każde miejsce przy studni, szczególnie te, które latają nad studnią. Rysujemy studnię i pszczółki dookoła niej. Pytamy dziecka, czy ta po prawej stronie to właściwa, czy po lewej, na dole itd.

 „Zaginiona kaczka” - karty pracy

 

Okazało się, że kaczka ukryła się za studnią, bo chciała zobaczyć co każde zwierzątko może dać ludziom. Dlatego przekonamy się i my!

 

https://przedszkolankowo.pl/2017/03/28/co-nam-daja-owady-i-zwierzeta-plansze/

 

 a teraz możemy się sprawdzić:

 

https://przedszkolankowo.pl/2017/03/29/co-nam-daja-zwierzeta-karty-pracy/

 

A teraz zadania od Misiowej Mamy 

Prima aprilis to święto żartów i uśmiechu. Rozruszajcie śmiechem Wasze buzie. Wyobraźcie sobie jak mógłby brzmieć śmiech: konia/myszki/świnki/kurczaczka i spróbujcie śmiać się jak wymienione zwierzątka.

 Zamieńcie się rolami z mamusią/tatusiem. Przez dziesięć minutek rodzice zachowują się jak dzieci, a dzieci jak rodzice. Przy okazji przypomnijcie sobie jak nazywają się dzieci wiejskich zwierzątek

(można wykorzystać wiersz Stanisława Kraszewskiego „Na wiejskim podwórku”

http://www.edukacja.edux.pl/p-16346-my-tez-mamy-swoje-mamy 

 Wyjdź na chwilkę ze swojego pokoju/salonu/kuchni. Mama/tatuś zrobi małego psikusa i zmieni położenie kilku przedmiotów. Ciekawe czy uda Ci się je wskazać i odłożyć na miejsce.

Karty pracy dla chętnych dzieci grupy starsze i młodsze : 

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-b-kp-cz4.pdf

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-bplus-kp-4.pdf

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ksplus-6l-kp-cz3.pdf

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ks-5l-kp-cz3.pdf

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ks-4l-kp-cz2.pdf

W plikach poniżej zadania dla zerówki do pobrania

WTOREK 31.03

Usiądźcie wygodnie, dziś zapraszamy do wysłuchania bajki z publikacji "Mądre bajki do słuchania"  pt. "Kotek Nieśmiałek", bajki nie tylko dla dzieci nieśmiałych!

Zachęcamy również do podjęcia rozmowy inspirowanej bajką. Odwołajcie się do bajki(doświadczeń kotka) i przeżyć dzieci, zadajcie pytania:

  • Dlaczego kotek nie lubił spacerów po podwórku?
  • Czego się bał?
  • Jakie spotkał zwierzątka z wiejskiego podwórka?
  • Co czuł kotek, gdy spotkał kogoś, kogo nie znał?
  • Jak się zachowywał?
  • Co mu sprawiało największą trudność?
  • Jaki sposób na nieśmałość znalazła mama kotka?
  • Co Wy czujecie w podobnych sytuacjach?
  • Jak Wy reagujecie, gdy spotykacie się z kimś kogo nie znacie?

       https://www.youtube.com/watch?v=9G9di4KCW8o

 

Teraz wykonajcie kotka z papieru....a może rodzinę kotków. Potrzebne będą kartki w kształcie kwadratu, coś do rysowania i instrukcja, która znajduje się poniżej. Koniecznie wyślijcie nam zdjęcia.

https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2006/03/canstockphoto35636406.jpg

 

Zachęcamy również do zabawy z kolorowymi kółkami, wiemy z doświadczenia, że dzieci uwielbiają tworzyć z kółek.

Dziś kogut, król wiejskiego podwórka.

Potrzebujemy kół, kleju i kartki na którą to wszystko przykleimy. Koła  odrysować możemy od np. filiżanki,  słoika, nakrętki.

Potrzebne będą koła:

-jedno duże pomarańczowe

-6 średnich:  2 zółte, 2 czerwone, jedno brązowe, jedno pomarańczowe

-6 małych czerwonych

-1 malutkie czarne

Pomoce do wykonania pracy, przedstawia zdjęcie poniżęj

http://maluchwdomu.pl/wp-content/uploads/2015/05/PhotoGrid_14310062801972.jpg

Wykonanie:

  1. Największe koło zginamy na pół – przyklejamy jako korpus.
  2. Z takiego samego koloru robimy głowę(uwaga, na początek smarujemy klejem tylko środek koła)
  3. Czerwone kółeczka zginamy na pół - podklejamy pod "głowę" jako grzbiet, korale i dziób, teraz możemy już posmarować klejem całą głowę.
  4. Pozostałe złożone koła stworzą skrzydła i ogon.
  5. Z czarnego powstanie oczko. 

http://maluchwdomu.pl/wp-content/uploads/2015/05/PhotoGrid_1431006638277.jpg

 Kolory kół mogą być inne, wszystko zależy od tego, jaki kolor kartek mamy w domu. Na koniec dorysować można płotek, trawę itp.

Czas na wspólną muzyczną zabawę z rodzicami. Zamieńcie się w koty, naśladujcie ruchy i miauczenie kotków.Jak będzie miauczał: kotek mały, kotka mama, koci tata, kocia babcia i  kocur dziadek zależy tylko od Was. Na  końcu idą myszki i polowanie...czas na bieganie i chowanie.  Udanej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=dMakHsuFP9k

Dodatkowo pobawcie się w "Ciepło, zimno". Szukamy rzeczy schowanej przez drugą osobę, gdy zbliżamy się do tej rzeczy, osoba mówi ciepło, gdy jesteśmy daleko mówi zimno.

Dzisiaj czeka nas całkiem sporo pracy, tutaj propozycje od Misiowej Mamy : 

Scena


Przykryj kocykiem stół lub krzesło, jeśli planujesz przygotować teatrzyk kukiełkowy. Rozłóż kocyk na ziemi, jeśli to Ty będziesz aktorem - wyobraź sobie, że to "deski teatru".


Aktorzy


W tym tygodniu mówimy o zwierzątkach, więc przygotuj pluszaki-zwierzątka lub wykorzystaj rysunki, które stworzyła/eś dzisiaj. Wytnij je i przyklej do nich patyczki do szaszłyków.
A może to Ty będziesz aktorem? Porozglądajcie się po domku - na pewno wymyślicie fajne przebranie. Żółty sweterek wystarczy, żeby zamienić się w kurczątko

Widzowie


Zaproś wszystkich domowników i spróbuj odegrać scenkę. Zmieniaj głos, naśladuj zwierzątka ruchem - poczuj się jak prawdziwy aktor
Dobrej zabawy, czekam na Wasze cudne relacje!

PONIEDZIAŁEK 30.03

Witajcie po weekendowej przerwie!!

Mam nadzieję, że rodzinny relaks się udał. Od poniedziałku czeka Was mnóstwo zabaw z wiejskimi zwierzątkami w roli głównej  Pieski, kotki,kaczuszki, koniki...Lubicie je?

Zastanów się, jakie zwierzątka można spotkać na wsi. Mamusia/tatuś spisze je wszystkie na kartce, a następnie spróbuje dodać nazwę zwierzątka, którego nie wymieniłeś.

Czy w Twoim domku masz książeczki o zwierzątkach? Jeśli tak - poszukaj ich i obejrzyj/poczytaj razem z rodzicem.

Odrysuj rączkę mamy/taty na kartce. Teraz wspólnie spróbujcie dorysować takie elementy, aby powstał rysunek wybranego wiejskiego zwierzątka. (przykłady: https://www.google.pl/search…)

Pobaw się do słów piosenki: "Jak chodzą zwierzątka"

https://www.youtube.com/watch…

Dodatkowo zachęcamy do: 

Gimnastyki buzi i języka z żabką


Można nie drukować kart, tylko przy komputerze z rodzicami poćwiczyć
buzię. Fajny pomysł na świetną zabawę w większym gronie. Karty
można wydrukować i wykorzystać jako gra memory. (plik do pobrania poniżej)

Zabawa symetryczna doskonały pomysł na zabawy w domu z
przedszkolakiem. Pozbierajcie w domu ulubione przedmioty i zabawki ale
takie, które mają swoje identyczne odpowiedniki. Na środku kartki lub
stołu wyznaczamy za pomocą taśmy lub sznurka granicę,a teraz możemy
zaczynać zabawę.

Odrysowywanie cieni - zabawa motoryczna dla dzieci . Czy to
słońce, czy światło z lampki, każdy punkt świetlny sprawia, że
nasze ukochane zabawki rzucają cień. A gdyby tak z odrysowanych cieni
naszych ulubionych zabawek stworzyć wspólnie z dzieckiem rysunek?

Wszystkie propozycje zabaw są dostępne na
stronie https://mojedziecikreatywnie.pl/

 „Zabawa relaksacyjna”
Misiu misiu łaskocz mnie, łaskocz mnie, łaskocz mnie- pokazujemy paluszkami gest łaskotania
Misiu misiu łaskocz mnie, pod paszką łaskocz mnie- łaskoczemy się pod pachą
Gili gili gili gili Gili gili gili- paluszkami przebieramy delikatnie
Misiu misiu podrap mnie, podrap mnie, podrap mnie-paluszki pokazują jak drapią
Misiu misiu podrap mnie, po plecach podrap mnie- drapiemy się po plecach
Misiu misiu przytul mnie, przytul mnie, przytul mnie- przytulamy się
Misiu misiu przytul mnie, do siebie przytul mnie- przytulamy się
Gili gili gili gili gili- paluszkami przebieramy delikatnie

A na koniec karta pracy do kolorowania według kodu ! (plik poniżej)

A dla młodszych dzieci zestaw zabaw (plik poniżej)